کد خبر : 4395
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
-

انتخاب اصلح؛ تکلیفِ الهی

انتخاب اصلح؛ تکلیفِ الهی
بوشهرنیوز: همه باید به دور از جناح‌بندی‌های سیاسی و گروهی، افراد اصلح را انتخاب کنیم تا واقعا در این دوره مجلس ما در رأس امور قرار گیرد و بتواند مشکلات کشور را حل و رفع کند.؛

بوشهرنیوز- در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستیم، انتخاباتی که از هر جهت برای تمام کشور و جامعه از اهمیت خاص و فراوانی برخوردار است.

 

در اینجا قصد نداریم که در رابطه با اهمیت و ارزش انتخابات سخن به میان آوریم، بلکه دنبال این هستیم که عنوان کنیم که باید چه کسی در مجلس شورای اسلامی که در راس امور است، قرار گیرد.

 

همه ما در انتخابات، موظف هستیم به این معنا که تکلیف داریم با علم و منطق و تدبر بهترین افراد و شایسته‌ترین انسان‌ها را از لحاظ‌ مختلف بر کرسی مسئولیت بنشانیم.

 

پس ما در هر انتخابات تکلیفی داریم که از آن به عنوان یک تکلیف شرعی نام برده می‌شود، به این معنا که باید در دادگاه عدل الهی پاسخگوی آراء خود باشیم و اینکه با چه استدلالی به افراد مختلف رای داده‌ایم.

 

رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «من مکرّر عرض کرده‌ام که مسأله، مسأله دین و خدا و ادای تکلیف است. همچنان که اصل انتخابات یک تکلیف الهی است، انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهی است».

 

ایشان افزودند: « قبلاً هم گفتیم که تفاضل ولو کم باشد، در این قضیه بسیار است. باید بگردید، بین خودتان و خدا حجّت پیدا کنید؛ یعنی بتوانید از راهی بروید که اگر خدای متعال پرسید شما به چه دلیل به این فرد رأی دادید، بتوانید بگویید به این دلیل … بروید تلاش و تفحّص خودتان را بکنید، اصلح را بیابید و آن کسی را که فکر کردید اصلح است و بین خودتان و خدا حجّت تمام شد، به او رأی بدهید و خاطر جمع باشید که تکلیفتان را انجام داده‌اید».

 

این یکی از صریح‌ترین بیان‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با انتخاب فرد اصلح در انتخابات است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

 

انتخاب اصلح توصیه اصلی امامین انقلاب است، پیش از رهبر معظم انقلاب، امام راحل به صورت مکرر در رابطه با انتخاب بهترین افراد(اصلح) توصیه می‌نمودند و آن را عامل موفقیت می‌دانستند.

 

ما مامور به وظیفه هستیم به این معنا که باید بدانیم در این انتخابات وظیفه ما چیست؟ وظیفه اصلی ما فرستادن بهترین و لایق‌‌ترین افراد به مجلس شورای اسلامی است.

 

همه باید به دور از جناح‌بندی‌های سیاسی و گروهی، افراد اصلح را انتخاب کنیم تا واقعا در این دوره مجلس ما در رأس امور قرار گیرد و بتواند مشکلات کشور را حل و رفع کند.

 

در گزارش های بعدی شاخصه های یک فرد اصلح را به صورت مفصل مورد تحلیل و بررسی قرار خواهیم داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان