کد خبر : 4483
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
-

ویژگی یک مجلس قوی/۱؛

تقوا و تدین، زیربنای یک مجلس کارآمد

تقوا و تدین، زیربنای یک مجلس کارآمد
بوشهر‌نیوز: اگر شخصی به معنای حقیقی متقی و متدین بود قطعا در برابر تخلفات و ممنوعات سینه سپر می‌کند و اجازه نخواهد داد که ذره‌ای حق با ناحق درآمیخته شود.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم و ملت ما در آستانه یک آزمایش بزرگ برای انتخابی بزرگ است.

جمعه دوم اسفندماه تجلیگاه یکی از زیباترین جلوه‌های مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیش چشم جهانیان است.

اساساً مجلس سالم، فعال و قوی کلید کارهای بزرگ و صحیح در کشور است و می‌تواند بر عملکرد همه‌ دستگاه‌های کشور اثر بگذارد.

مجلس کارآمد بر صراط مستقیم اسلام و انقلاب اسلامی پای می‌فشارد و با طراحی و تصویب قوانین راهگشا، نقش و تأثیری عمیق و تعیین کننده‌ در مسیر انقلاب بر جای می‌گذارد.

شاخصه اصلی چنین مجلسی نمایندگان مومن و انقلابی است، این مجلس است که می‌تواند در رأس امور قرار گیرد و موجب تحول در کشور شود.

نخستین ویژگی یک مجلس قوی و کارآمد، تقوا و تدین است.در واقع می‌توان گفت که زیربنای اصلی که اگر نباشد مجلس، مجلس نمی‌شود، این شاخصه مهم و اساسی است.

رهبر معظم انقلاب در این رابطه به صورت مفصل در ۲۸ فروردین سال ۷۵ مطالبی را فرمایش کردند.

ایشان فرمودند: «اینکه ما این همه روی تدیّن تکیه می‌کنیم، برای این است. عزیزان من! وابستگی از لاابالی‌گری دینی حاصل می‌شود. نه اینکه هر کس متدیّن نیست، وابسته است؛ نه. بالاخره انگیزه‏‌های گوناگونی وجود دارد. اما کسی که متدیّن است، یک مانع اضافه برای وابسته شدن دارد. این خیلی مهم است. شنیده‏‌ام بعضی در حول و حوش مرحله اوّل انتخابات، گفته بودند «فلانی- شاید اسم ما را هم نیاورده بودند-  یا برخی دیگر این قدر روی تدیّن تکیه می‌کنند، چه اهمیتی دارد؟ باید آدم‌های متخصّص به مجلس راه پیدا کنند. دکترها و مهندس‌ها به مجلس بروند و مملکت را اداره کنند!» این، اشتباه است. نه این‏که برای مجلس، متخصّص لازم نیست. چرا؛ برای مجلس، متخصّص لازم است. ولی ما امروز تخصّص کم نداریم. عرض من این است که: ای ملت ایران! بین همین مهندس‌ها و دکترها، میان همین متخصّص‌ها و کارشناس‌ها، بگردید متدیّن‌ها را انتخاب کنید! به صرف ادّعا، اکتفا نکنید. فردی را که می‌‏خواهید برگزینید، باید متدیّن باشد. متدیّن که شد، آن وقت انسان احساس خاطر جمعی می‌کند.»

بر همین اساس اگر به دنبال ایجاد یک مجلس قوی، مقتدر، باشکوه و تأثیرگذار هستیم باید نمایندگانی را انتخاب کنیم که از لحاظ تقوا و تدین در صف اول باشند.

اگر شخصی به معنای حقیقی متقی و متدین بود قطعا در برابر تخلفات و ممنوعات سینه سپر می‌کند و اجازه نخواهد داد که ذره‌ای حق با ناحق درآمیخته شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان