کد خبر : 449
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
-

حال و روز این روزهای خانواده های بی بضاعت؛

در حسرتِ خریدِ چند کیلو میوه پاییزی

در حسرتِ خریدِ چند کیلو میوه پاییزی
بوشهرنیوز: شهر بوشهر مدت هاست گرفتار گرانی به ویژه در حوزه مواد غذایی و میوه و تره بار بوده و علی رغم راه اندازی میدان میوه و تره بار و شعارهای متعدد مسئولین در کنترل قیمت ها اما هیچگاه مردم شاهد نرمال بودن قیمت ها در آن نبوده اند؛

به گزارش بوشهرنیوز این روزها قیمت میوه به شدت افزایش یافته است و مردم بوشهر به ویژه اقشار کم درآمد از خرید میوه های پاییزه ناتوان هستند.

 

در حال حاضر قیمت میوه های پاییزه از نارنگی گرفته تا خرمالو و انار و دیگر میوه ها همگام با گرانی دیگر محصولات افزایش داشته و بسیاری از خانواده ها به خصوص افراد کم درآمد کمتر به سراغ این میوه ها می روند.

 

چند برابر شدن قیمت ارز، گرانی اقلام و کالاهای ضروری مردم از رب گوجه گرفته تا روغن و دیگر مایحتاج مردم، همه و همه باعث شده تا اقشار کم درآمد هر روز شاهد خالی تر شدن سفره های خود بوده و به همین دلیل کمتر به فکر انواع میوه باشند.

 

در شهر بوشهر اما به دلیل این که میوه های آن از استان های همجوار تهیه می شود مردم شاهد گرانی شدیدتری بوده و این موضوع در کنار عدم نظارت دقیق دستگاه های نظارتی مانند بازرسی صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و … باعث شده تا میوه فروشان به بهانه این که میوه های آنان از مسافت دورتری به این شهر منتقل می شود قیمت های متفاوت و بالاتری بر روی میوه ها بگذارند.

 

هم اکنون قیمت هر کیلو خرمالو در بوشهر از ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان در نوسان بوده و قیمت نارنگی هم بین هشت تا ۱۰ هزار تومان است.

 

این در حالیست که در شهرها و استان های همجوار مردم می توانند چنین محصولاتی با قیمت هایی بسیار پایین تر تهیه کرده و مصرف کنند.

 

البته شهر بوشهر مدت هاست گرفتار گرانی به ویژه در حوزه مواد غذایی و میوه و تره بار بوده و علی رغم راه اندازی میدان میوه و تره بار و شعارهای متعدد مسئولین در کنترل قیمت ها اما هیچگاه مردم شاهد نرمال بودن قیمت ها در آن نبوده اند.

 

به هر حال؛ قیمت میوه های پاییزی نیز همچون میوه های تابستانی در شهر بوشهر بالا بوده و بازهم خانواده های کم درآمد و بی بضاعت باید حسرت وار هر روز از کنار میوه فروشی ها گذشته و از فرزندان خود بخواهند از نگاه کردن به میوه فروشی هایی که دارای میوه های رنگارنگ و خوشمزه هستند خودداری کرده تا مبادا به اصطلاح هوس میوه کنند زیرا در این صورت والدین توان خرید چند کیلو میوه را نداشته و خجالت زده می شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان