کد خبر : 4613
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
-

نماینده اصلح چه کسی است؟؛

کاندیدایی که وابسته است و استقلال ندارد؛ انقلابی نیست

کاندیدایی که وابسته است و استقلال ندارد؛ انقلابی نیست
بوشهرنیوز:نماینده اصلح باید مقبولیت لازم را برای دفاع از خواسته ‌های موکلانش داشته باشد و بی ‌محابا حق آنان را مطالبه کند. البته نباید شجاعت سیاسی را با نمایش‌های برخی نمایندگان که برای رفتن به سرخط خبرها اجرا می ‌کنند و حریف می‌طلبند، یکی دانست. ؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ از آنجا که یکی از مهم‌ ترین و اساسی‌ ترین شعارهای مردم در طول نهضت و انقلاب، بحث استقلال کشور بوده و یکی از ضعف‌ های عمده حکومت منحوس پهلوی وابستگی به قدرت ‌های بیگانه و حضور آنها در تصمیم ‌گیری ‌های مهم کشور بوده است، یکی از مهم ‌ترین ویژگی ‌های نمایندگان اصلح مجلس از نظر مقام معظم رهبری، اهتمام و اعتقاد به شعارهای انقلاب و اهداف اصیل آن و به ویژه بحث استقلال و عدم وابستگی است: «تأکید مکرر بر لزوم انتخاب نمایندگان اصلح و توجه به تدین داوطلبان نمایندگى مجلس به این دلیل صورت مى ‏گیرد که این ملت استقلال خود را آسان به دست نیاورده است و وابستگى نیز از لاابالیگرى دینى حاصل مى‏ شود. بنابراین مبادا کسانى به مجلس بروند که گیرنده آنها منتظر فرستنده قوى آمریکا و غرب باشد و هر چه آنها بگویند، اینها به زبان دیگر در داخل مملکت تکرار کنند.»

رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه ای ضمن هشدار از راهیابی عناصر خود فروخته به مجلس یادآور می‌ شوند: «در برخى تبلیغات انتخاباتى شعارهایى دیده مى ‏شود که نه فقط رنگ و بوى مذهبى ندارد، بلکه ضد مسائل انقلابى و دینى است و این خطر است. البته ما به هوشیارى ملت مطمئن هستیم، اما این احتمال وجود دارد که یک کسى بتواند با تبلیغات مختلف و غبارآلوده کردن فضا به مجلس راه یابد. البته ملت آگاه و رنج کشیده بیدار است و اگر مشاهده کرد که عنصر وابسته‏اى به مجلس راه یافت، او را از مجلس نیز بیرون خواهد انداخت.»

نماینده اصلح باید دارای روحیه جهادی باشد، نه روحیه عافیت‌طلبی. فردی که به مجلس می ‌رود امانت‌دار خواسته ‌های ده‌ها هزار شهروندی است که به او رای داده‌ اند و از آن بالاتر پاسدار قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است. پس عافیت‌طلبی و تنبلی در قاموس نمایندگی جایگاهی ندارد.

نماینده اصلح باید مقبولیت لازم را برای دفاع از خواسته ‌های موکلانش داشته باشد و بی ‌محابا حق آنان را مطالبه کند. البته نباید شجاعت سیاسی را با نمایش‌های برخی نمایندگان که برای رفتن به سرخط خبرها اجرا می ‌کنند و حریف می‌طلبند، یکی دانست.

رهبر معظم انقلاب در بیان ویژگی‌های نماینده اصلح نیز آورده‌اند: «پایبندى او به اسلام باشد، پایبندى او به عدالت باشد، پایبندى او به منافع ملى باشد، مرز او با دشمن مرز مشخصى باشد. بعضى، از دشمن رودربایستى دارند؛ بعضى، ملاحظه دشمن را مى ‏کنند. ملاحظه ‏ملت را باید کرد، ملاحظه‏ خدا را باید کرد، نه ملاحظه‏ دشمن را. دشمن، دشمن است؛ هرچه ملاحظه کنى، هرچه عقب بنشینى، او جلو مى ‏آید. اگر خاکریز شما در مقابل دشمن خاکریز مستحکمى نباشد، او نفوذ مى‏ کند. دشمنان این را مى‏ خواهند. یکى از شاخصها همین است. مردم در هرجاى کشور هستند، به این شاخص توجه کنند آن کسانى که مرزشان با دشمن و دست‏ نشاندگان دشمن مرز کم‏رنگى است، این‏ها براى ورود به مجلس اصلح نیستند. کسانى باید باشند که مرز روشنى با دشمن داشته باشند.»

ایشان همچنین می ‌فرمایند: «ملت ایران در انتخابهاى خود توجه کند؛ کسانى با رأى ملت سر کار نیایند که در مقابل دشمنان بخواهند دست تسلیم بالا ببرند و آبروى ملت ایران را ببرند. کسانى سر کار نیایند که بخواهند با تملق‌ گوئى به غرب، به دولتهاى غربى، به دولتهاى زورگو و مستکبر، به خیال خودشان بخواهند براى خودشان موقعیتى در سطح بین‌المللى دست و پا کنند. اینها براى ملت ایران ارزشى ندارد. کسانى سر کار نیایند که دشمنان ملت ایران طمع بورزند که به وسیله‌ آنها بتوانند صفوف ملت را از هم جدا کنند، مردم را از دینشان، از اصولشان، از ارزشهاى انقلابى‌شان دور کنند. ملت باید آگاه باشد. اگر کسانى بر سر کار بیایند که در مراکز گوناگون سیاسى یا اقتصادى به جاى اینکه به فکر ادامه‌ راه امام و ارزشها و اصول ترسیم شده‌ به وسیله‌ امام باشند، به فکر به دست آوردن دل فلان قدرت غربى و فلان مستکبر بین‌المللى باشند، براى ملت ایران مصیبت خواهد بود. این آگاهى براى ملت لازم است.»

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان