کد خبر : 4822
تاریخ انتشار : جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴
-

چشم ها را باید شست؛

درسی که باید از کرونا بگیریم/تفاوت دو هویت ایرانی و غربی در برخورد با کرونا

درسی که باید از کرونا بگیریم/تفاوت دو هویت ایرانی و غربی در برخورد با کرونا
بوشهرنیوز: کرونا به ما نشان داد که نباید فریبِ پروپاگاندای غربی ها را خورد بلکه باید واقع بین بود و اگرچه مشکلات را دید و برای رفع آن ها باید تلاش کرد اما نباید اینطور قضاوت کرد که به اصطلاح مرغِ همسایه غاز است و اروپا و آمریکا مدینه فاضله بوده و کشور ما سرزمینِ مشکلات است.؛

بوشهرنیوز- تنها اعلامِ رسیدن ویروس کرونا به آمریکا کافی بود تا مردم با هجوم خود به ابرفروشگاه های زنجیره ای این کشور قفسه های آن ها را خالی کنند.

 

آش تا جایی شور شد که به گفته برخی رسانه های خارجی ترامپ مجبور گردید جلسه ای با مدیران فروشگاه های بزرگ زنجیره ای آمریکا برگزار کرده و در مقابل دوربین ها به مردم قول بدهند که مایحتاج آنان را تامین خواهند کرد و لازم نیست آمریکایی ها به فروشگاه های بزرگ و کوچک هجوم ببرند.

 

این فقط در آمریکا نبود بلکه در انگلستان هم وضع به همین منوال بود و مردم به محض شنیدن شیوع ویروس کرونا در این کشور به فروشگاه های زنجیره ای هجوم برده و قفسه ها را خالی کردند.

 

هجوم مردم آمریکا به ابرفروشگاه های این کشور

 

در انگلستان اوضاع آنچنان وخیم شد که امروز فیلمی در شبکه های مجازی از یکی از پرستاران منتشر گردید که وی با چشمانی گریان با انتقاد از مسئولین بریتانیایی می گوید که پس از ۴۸ ساعت شیفت اکنون چیزی برای خرید وجود ندارد.

 

در ایتالیا نیز خیر قحطی ماسک و دیگر لوازم ضدعفونی کننده هر روز در رسانه های ریز و درشت جهان منتشر می شود و امروز فیلمی در شبکه های مجازی دست به دست شد که گفته می شود دولت ایتالیا به جای ماسک برای پرسنل پزشکی خود دستمال توالت ارسال کرده ودر مقابل انتقادات می گوید که امکانات آنان در همین حد است.

 

هجوم مردم به فروشگاه ها، قفسه های خالی و گاها جیره بندی مواد غذایی نه تنها در آمریکا و انگلیس بلکه در فرانسه، آلمان و کانادا هم روی داد که تصاویر آن ها با جستجویی ساده در شبکه های اجتماعی قابل مشاهده است.

 

قفسه های خالی فروشگاه های آمریکا پس از هجوم مردم از ترس کرونا

 

در ایران اما اگر انصاف را بخواهیم رعایت کنیم از این خبرها نبود. اگر منصفانه بخواهیم قضاوت کنیم درمورد مایحتاج اولیه مردم در فروشگاه های زنجیره ای بزرگ و حتی مغازه های کوچک به هیچ عنوان کمبودی احساس نشد و مردم به میزانِ نیاز توانستند از شوینده های مختلف گرفته تا انواع و اقسام روغن و برنج و حبوبات و ده ها قلم کالای دیگر را خریداری کرده و به منزل ببرند.

 

فراوانی کالاهای متعدد در کنار فرهنگ چند هزار ساله مردم ایران باعث شد تا مردم کشورمان نه در صف های عریض و طویل دیده شوند و نه به فروشگاه ها از ترسِ اتمام مایحتاج خود یورش ببرند.

 

اگرچه کمبودهایی در خصوص توزیع ماسک و الکل و برخی مواد ضدعفونی کننده دیده می شد اما به همت گروه های جهادی بخشی از نواقص نیز برطرف گردید و خیلی سریع در اختیار مردم قرار گرفت.

 

قفسه های خالی فروشگاه های انگلیس پس از شیوع ویروس کرونا

 

در حقیقت رفتار مردم مسلمان، بافرهنگ و نوع دوست ایران زمین باعث شد تا رسانه ها و شبکه های خارج نشین که مدت ها با نشان دادن صفوف مربوط به مرغ و گاها گوشت و دیگر صف ها علیه ملت بزرگ ایران سیاه نمایی می کردند به حاشیه رفته و به فرموده خداوند متعال در قرآن کریم مکر آنان به خودشان برگردد.

 

به بیان دیگر کرونا باعث شد تا چهره واقعی آمریکا و اروپا نمایان شود و وجهه به اصطلاح لاکچری، لوکس و متمدن آنان فرو بریزد و مردم جهان روی دیگر این کشورها را هم ببینند.

 

قفسه های پر از اجناس ایرانی در فروشگاه های زنجیره ای ایران

 

رفتار انسان دوستانه ایرانیان بار دیگر نشان داد که علی رغم تحریم های ضدبشری و ظالمانه استکبار جهانی به ویژه آمریکا علیه ملت بزرگ و متمدن ایران اما این مردمِ اصیل ریشه در تاریخ دارند و درس ها از فراز و فرودهای تاریخیِ خود گرفته اند و به اصطلاح آب دیده شده اند، در مقابل آن رفتار مردم آمریکا و اروپا نشان داد که تا چه اندازه این کشورها برخلاف تبلیغات و پروگاندای رسانه ای خود شکننده بوده و تنها تلنگری می تواند پایه های آنان را فروریخته و از پای درآورد.

 

قفسه های پر از اجناس ایرانی در فروشگاه های زنجیره ای ایران

 

کرونا اگرچه میهمانی ناخوانده و منحوس بود اما بار دیگر اصالت و فرهنگِ ایرانیان را به رخ جهانیان کشید و به دنیا نشان داد که می توان در شرایط بسیار سخت هم انسان بود.

 

از طرفی کرونا به ما نشان داد که نباید فریبِ پروپاگاندای غربی ها را خورد بلکه باید واقع بین بود و اگرچه مشکلات را دید و برای رفع آن ها باید تلاش کرد اما نباید اینطور قضاوت کرد که به اصطلاح مرغِ همسایه غاز است و اروپا و آمریکا مدینه فاضله بوده و کشور ما سرزمینِ مشکلات است.

 

آری، چشم ها را باید شست و جور دیگر باید دید…

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان