کد خبر : 4832
تاریخ انتشار : شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
-

به قلم سردبیر؛

انتخاب با ماست؛ “فرشته نجات” باشیم یا “سفیرانِ مرگ”؟

انتخاب با ماست؛ “فرشته نجات” باشیم یا “سفیرانِ مرگ”؟
بوشهرنیوز: به زودی تاریخ درمورد نسل ما قضاوت خواهد کرد. انتخاب با خودمان است. می توانیم "فرشته نجات" باشیم یا "سفیران مرگ". کافیست دو هفته خانه نشین شویم تا کشورمان را از چالشی بزرگ نجات داده و آیندگان بر ما درود بفرستند یا به سفر برویم، خوشگذرانی کنیم و با مرگ عزیزانمان لعن و نفرین تاریخ را به جان بخریم.؛

بوشهرنیوز- از زمانی که ویروس منحوس کرونا بر کشورمان سایه افکند تا امروز، هم متخصصان و کارشناسان بهداشت و درمان و هم کنشگران اجتماعی در کنار رسانه ها بارها و بارها فریاد زدند که کسی از منزل خود خارج نشود تا بلکه با قطع حلقه اتصال کرونا بتوان با کمترین تلفات این بیماری خطرناک و کشنده را شکست داد.

 

اگرچه بسیاری از مردم بافرهنگ و متمدن کشورمان از همان روزهای اول به توصیه کارشناسان عمل کرده و به صورت خودجوش خود را در منزل قرنطینه کرده اند اما با نگاهی به برخی تصاویر و فیلم ها در شبکه های مجازی و همچنین در رسانه ملی مشاهده می شود بخشی از جامعه هنوز توصیه ها، درخواست ها و هشدارها را جدی نگرفته و نه تنها همه روزه در بازار و تجمعات مختلف حضور دارند بلکه با فرارسیدن نوروز بار سفر بستند و به دیگر استان ها و شهرهای کشور سفر کردند.

 

از طرفی شهرهای مختلف کشور از شمال گرفته تا جنوب و از شرق تا غرب در زمینه های پزشکی دارای ظرفیت های محدودی هستند و دولت نیز متناسب با جمعیت این شهرها به آنان خدمات پزشکی ارایه می دهد.

 

در حال حاضر سایه شوم کرونا بر تمامی نقاط کشور گسترده شده و هر کدام از ما ممکن است بدون اینکه خود بدانیم به این ویروس منحوس مبتلا شده باشیم به طوری که با ورودمان به هر منزل، محل، شهر یا هر منطقه ای می توانیم به عنوان بمبی ویروسی عمل کرده و دیگران را به دردسر بیندازیم.

 

بر اساس گفته پزشکان و کارشناسان بهداشت و درمان ویروس کرونا بر افراد سالخورده و بیماران زمینه ای تاثیر بالایی گذاشته تا جایی که ممکن است منجر به مرگ عزیزانمان شود.

 

ابن روزها هر خودرویی که وارد هر شهری شود می تواند به عنوان یک بمب ویروسی عمل کرده و هر خانواده ای که به دیدار دوستان، آشنایان و اقوام خود برود می تواند به عنوان سفیر مرگ منجر به کشته شدن عزیزان خود به ویژه سالخورده ها شود.

 

در صورت تداوم سفرها و عدم جلوگیری از ورود مسافرین به شهرهای مختلف کشور شاهد مرگ عزیزانمان به ویژه پدربزرگ ها و مادربزرگ ها خواهیم بود. تراژدی ای که منجر به قضاوت آیندگان درمورد ما خواهد شد و تاریخ خواهد نوشت که نسل امروز ایران زمین چگونه با بی توجهی زمینه مرگ عزیزان خود را فراهم کرده اند.

 

قطعا اگر امروز آستین ها را بالا نزنیم و مسئولین و مردم در کنار هم قرار نگیریم موجب لعن و نفرین آیندگان قرار خواهیم گرفت و تاریخ خواهد نوشت که نسل امروز ما چگونه با دستان خود زمینه یک نسل کشی تاریخی را فراهم کرده و به خودشان هم رحم نکردند.

 

امروز به اذعان متخصصان و کارشناسان بهداشت و درمان هر یک از ما می توانیم با خانه ماندن “فرشته نجات” هموطنانمان بوده یا با سفرهای بیجا و صرفا برای خوشگذرانی “سفیر مرگ” دیگران لقب بگیریم.

 

به زودی تاریخ درمورد نسل ما قضاوت خواهد کرد. انتخاب با خودمان است. می توانیم “فرشته نجات” باشیم یا “سفیران مرگ”. کافیست دو هفته خانه نشین شویم تا کشورمان را از چالشی بزرگ نجات داده و آیندگان بر ما درود بفرستند یا به سفر برویم، خوشگذرانی کنیم و با مرگ عزیزانمان لعن و نفرین تاریخ را به جان بخریم.

 

بنابراین بهتر است سفیران مرگ نباشیم و در جاده ها و اتوبان ها به صورت بمب ویروسی به حرکت درنیاییم و با سفرهای غیرضروری دیگر هموطنانمان را به کام مرگ نکشانیم.

 

سردبیر: احمد ادریسی

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان