کد خبر : 4835
تاریخ انتشار : شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
-

گشایش‌ِ اقتصادی و معیشتی در گرو عمل به شعار “جهش تولید”

گشایش‌ِ اقتصادی و معیشتی در گرو عمل به شعار “جهش تولید”
بوشهرنیوز: اگر مسوولان دلشان برای کشور می‌سوزد باید به ظرفیت داخلی تکیه کنند و با مشارکت و همفکری با مردم از این ظرفیت بزرگ استفاده کنند، اگر دست ما جلوی بیگانه دراز شد آن‌ها با فرهنگ استعماری خود دولت اکنون و آینده را بدهکار خود می‌کنند.؛

بوشهرنیوز- مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۹ را سال جهش تولید نامگذاری کردند و از همه مسوولان، مردم و دست‌اندرکاران خواستند که در مسیر این شعار حرکت و گام‌های خود را بردارند.

 

سال ۹۸ سال رونق تولید بود و انتخاب سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید بیانگر این است که مسیر تولید و اهمیت دادن به آن باید کماکان با قوت و اراده و قدرت بیشتری در کشور جاری و ساری شود.

 

در سال ۹۸ بسیاری از کارخانجات که خط تولید آنها متوقف شده بود به برکت شعار آن سال به چرخه تولید بازگشت و تعداد زیادی از جوانان مشغول شدند.

 

اگر چه هنوز راه تا خودکفایی کامل و تنظیم رفع نیاز داخلی زیاد است اما شعار مربوط به سال ۹۸ حرکت بسیار خوبی را شکل و ترتیب داد.

 

اکنون مقام معظم رهبری در سال ۹۹، پیرامون تداوم رونق تولید حرکت جدیدی با دو کلید واژه اصلی جهش و تولید را مطرح کردند، ترکیب این دو کلید واژه تحول اقتصادی خوبی را به وجود خواهد آورد اما چند شرط و نکته دارد؛ نکته اول این است که مسؤولان کشور در دستگاه‌های مختلف مخلصانه برای جهش تولید وارد میدان شوند.

 

دفاع از اندیشه‌های بلندی که در دل جامعه مستضعف قرار دارد نکته دوم این موضوع است، باید تلاش شود مردمی که دارای طرح نظر هستند اما دستشان خالی است حمایت شوند، باید بستر کار برای حضور و رشد جوانان در عرصه تولید نیز فراهم شود.

 

نکته سوم در محور جهش تولید این است که ما نباید دستمان را جلوی بیگانگان برای گرفتن قرض دراز کنیم، ملت ایران ملت بزرگ و مقاومی هستند، این ملت در طی ۴۲ سال گذشته تمام تجربیات استکباری را تجربه و پاسخ داده است، این ملت با استقامت و صبر و پختگی خود مقابل تمام دشمنان ایستاده است، با توجه به این موضوعات معنی ندارد که عده‌ای از مسئولین دست خود را مقابل عده‌ای دراز کنند.

 

اگر مسوولان دلشان برای کشور می‌سوزد باید به ظرفیت داخلی تکیه کنند و با مشارکت و همفکری با مردم از این ظرفیت بزرگ استفاده کنند، اگر دست ما جلوی بیگانه دراز شد آن‌ها با فرهنگ استعماری خود دولت اکنون و آینده را بدهکار خود می‌کنند.

 

برای رسیدن به اوج قله جهش تولید نیازمند به عزم ملی بر اساس وحدت امت، حول محور ولایت نیازمند هستیم، دشمن از همین جا ضربه خورده است؛ رفع بیکاری در دل جهش تولید است، باید بسترسازی برای رفع بیکاری صورت گیرد و جوانان تحصیل کرده و بی‌کار وارد عرصه جهش تولید شوند، جهش تولید دارای این پیام است که باید اشتغال ایجاد شود، ما گرفتار کهنسالی هستیم و باید برای جلوگیری این موضوع جوانان باید عرصه شوند.

 

باید از همین امروز مسوولان در مسیر این شعار اصلی حرکت کنند و کار ناتمام سال ۹۸ را در سال ۹۹ تمام می‌کنند و کشور را در این زمینه قوی و سربلند کنند.

 

اگر تولید در کشور قوی شود، تمام عرصه‌های دیگر نیز رشد می‌یابند و اگر این تولید ضعیف شود به مراتب دیگر ارکان اقتصادی و فرهنگی و سیاسی دچار اختلال و ضعف می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان