کد خبر : 4843
تاریخ انتشار : شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
-

رییس خانه مشارکت مردمی سلامت شهرستان بوشهر خبر داد:؛

فعالیتِ ۷۷۰ داوطلبِ بوشهری به عشقِ مردم در خطِ مقدمِ مبارزه با کرونا

فعالیتِ ۷۷۰ داوطلبِ بوشهری به عشقِ مردم در خطِ مقدمِ مبارزه با کرونا
بوشهرنیوز: بهرام نژاد گفت: عشق به مردم و کمک رسانی به شهروندان چنان انرژی به جوانان بوشهری داده که کمبودها و نواقص به چشم نمی آید و فرزندان این دیار شبانه روز در حال خدمت تا شکست قطعی ویروس کرونا هستند.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ خانه مشارکت های مردمی سلامت شهرستان بوشهر این روزها بیش از هر زمانی نام آن بر سرِ زبان ها افتاده است.

 

این خانه با مسئولیت آریا بهرام نژاد، از فعالین اجتماعی بوشهر هم اکنون در خط مقدم مبارزه با کرونا پا به پای دیگر مسئولین استان به ایفای نقش پرداخته و همگام با نیروهای انتظامی، نظامی و بسیجیان برای حفظ جان و امنیت روانی مردم بوشهر در حال خدمات رسانی هستند.

 

بهرام نژاد که در آذرماه سال ۹۸ در انتخابات دومین دوره خانه مشارکت های مردمی سلامت شهرستان بوشهر توانست با کسب بیشترین آرا به عنوان رییس این خانه به مدت دوسال انتخاب شده و حکمش را از فرماندار بوشهر دریافت کند، با شیوع بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در بوشهر ستادی با عنوان ستاد مردمی مبارزه با ویروس کرونا با مشارکت تعدادی از فعالین اجتماعی و اقتصادی بوشهر تشکیل داد که به گفته وی این ستاد هم اکنون در قالب ۱۰ کمیته متشکل از کمیته عملیات میدانی، عملیات ضدعفونی، اصناف، پیگیری و رصد خانه های مبله، آموزش، پشتیبانی، روابط عمومی و رسانه، ساماندهی نیروی انسانی، بانوان و  نظارت  فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کرده است.

 

وی در تشریح فعالیت های صورت گرفته در خانه مشارکت های مردمی سلامت شهرستان بوشهر برای تعامل و همکاری با مسئولین در مقابله با ویروس کرونا به “بوشهرنیوز” گفت: در ۱۵ اسفندماه ۹۸ فراخوانی جهت جذب نیروهای داوطلب اعلام کردیم که تاکنون بالغ بر هفتصد و ۷۰ نفر داوطلب در حوزه های بوشهر، عالیشهر، چغادک، شیف، هلیله و بندرگاه جذب و پس از ارایه آموزش های کوتاه مدت و صدور کارت جهت شناسایی و ساماندهی آنان در حال حاضر در کنار سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، هلال احمر و با هماهنگی استانداری و فرمانداری اقدام به کنترل ورودی های شهر نموده اند.

 

بهرام نژاد همچنین از همکاری و تعامل این داوطلبین با شهرداری و شورای شهر خبر داد.

 

رییس خانه مشارکت های مردمی سلامت شهرستان بوشهر از کمک رسانی این داوطلبین به مردم در محله های مختلف شهر بوشهر خبر داد و گفت: تیم ضدعفونی با جمع آوری مواد ضدعفونی به کمک مردم، نیروگاه و دستگاه های سم پاش در قالب شش تیم و با هماهنگی علوم پزشکی و مرکز بهداشت پس از بررسی محله ها و ساماندهی تیم ها مشغول به ضدعفونی و گندزدایی معابر و خیابان های سطح شهرهستند.

 

بهرام نژاد درخصوص تیم های روابط عمومی و رسانه نیز ابراز داشت: این تیم ها هم اکنون تولید محتواهای آموزشی را آغاز کرده اند که با کمک پزشکان و روانشناسان مطالب آموزشی تهیه و منتشر می کنند.

 

رییس خانه مشارکت های مردمی سلامت شهرستان بوشهر درمورد تیم رصد خانه های مبله نیز به “بوشهرنیوز” گفت: این تیم ها شروع به بررسی و رصد خانه های مبله کردند و توسط سازمان میراث فرهنگی بوشهر و اداره اماکن نسبت به پلمپ منازل متخلفین اقدام نموده اند که لازم است در همینجا از جناب حسن پور، دادستان عمومی و انقلاب بوشهر به جهت همکاری و صدور حکم قدردانی کنم.

 

بهرام نژاد با بیان این که تیم بانوان اقدام به تولید نقاب های محافظتی و ماسک های استریلیزه و همچنین تهیه اقلام مورد نیاز دیگر می کند، اظهار داشت:  تاکنون فرزندان و جوانان بوشهری عملکرد قابل قبولی از خود ارایه داده و به جرات می توان گفت در کشور به نسبت جمعیت جزو اندک شهرهایی هستیم که مشارکت مردمی در این حجم و وسعت صورت گرفته است.

 

وی ادامه داد: عشق به مردم و کمک رسانی به شهروندان چنان انرژی به جوانان بوشهری داده که کمبودها و نواقص به چشم نمی آید و فرزندان این دیار شبانه روز در حال خدمت تا شکست قطعی ویروس کرونا هستند.

 

بهرام نژاد همچنین از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و عبدالکریم جمیری، منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم قدر دانی کرد و گفت: از آیت الله صفایی بوشهری که در تمام تنگناها کمک رسان ما بوده اند تشکر و قدردانی می کنم.

 

وی با اشاره به تعداد بالای داوطلبین و جوانان از این که نتوانست برای قدردانی از آنان نامشان را بیان کند عذرخواهی کرد و ابراز داشت: از این که فرصت نشد نام تک تک عزیزانی که قلبا مایلم بوسه بر دستانشان بزنم را بیاورم، شرمنده ام که قطعا بدون آن ها حتی برداشتن قدمی هم میسر نبود اما در فرصتی مناسب حتما نام این عزیزان که با جان و دل برای نجات شهرمان به خط مقدم آمده و درحال مقابله با ویروس کرونا هستند را اعلام خواهم کرد تا تاریخ شهادت دهد که بوشهر و بوشهری همچنان در هر زمان آماده شهادت در راه وطن و دیار است و واقعا مسئولینی فراتر از مسئولیت و کمک رسان هستند.

 

رییس خانه مشارکت های مردمی سلامت شهرستان بوشهر آدرس اینستاگرام این خانه را salamat.home.bu@ اعلام کرد و از شهروندان خواست برای آشنایی با فعالیت ها، عملکردها و همچنین اعضا و تیم های فعال به این آدرس مراجعه نمایند.

 

بهرام نژاد در پایان با قدردانی از “بوشهرنیوز” تصریح کرد: از شما هم سپاسگزارم که این فرصت را به بنده داده اید تا گزارشی از فعالیت خانه مشارکت های مردمی سلامت شهرستان بوشهر خدمتتان ارایه دهم و بگویم که ما هستیم در صحنه تا نابودی کامل دشمن که در شرایط فعلی ویروس کروناست .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان