کد خبر : 4862
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
-

به احترام سفیدپوشان در خانه می مانیم/به جای چالش رقص مردم را به خانه نشینی دعوت کنیم

به احترام سفیدپوشان در خانه می مانیم/به جای چالش رقص مردم را به خانه نشینی دعوت کنیم
بوشهرنیوز: نیازی به چالش رقص نیست. نیازی به پست های عجیب و غریب در پیج ها و صفحات اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی نیست. ساده ترین کار در خانه ماندن و تشویق دیگران به خانه نشینی و قطع حلقه اتصال ویروس کروناست.؛

به گزارش بوشهرنیوز، امسال همه ما نوروزی متفاوت را آغاز کرده ایم. تا نوروز ۹۸ اگر صله رحم و دید و بازدید به ویژه از سالخورده ها و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها رفتاری پسندیده بود و به آن توصیه می شد اما امسال احترام به بزرگ ترها در دوری از آنان است که البته با توجه به شرایط موجود کاملا منطقی می باشد.

 

عید امسال اگرچه بسیاری از خانواده ها خود را محدود به خانه ها کردند اما همین خانه نشینی و در کنار خانواده بودن نیز لذت هایی دارد که برخی از آن محرومند.
نوروز ۹۹ برای سفیدپوشان و پرستاران کشورمان متفاوت تر از سال های گذشته بود.

 

پزشکان و پرستاران امسال در خط مقدم مبارزه با میهمانی ناخوانده و خطرناک به نام کرونا بودند که البته در این مبارزه برخی از آنان به شهادت رسیدند.

 

پزشکان و پرستاران در یک ماه گذشته برای ملت سنگ تمام گذاشتند. این که بدانیم به جنگی می رویم که ممکن است بازگشتی درکار نباشد، رفتن به درون این جنگ دل شیر می خواهد.

 

جنگی که امروز پزشکان و پرستاران ما به آن وارد شدند یادآور حماسه ها و رشادت های رزمندگان عزیزمان در هشت سال دفاع مقدس و بعداز آن در دفاع از حریم اهل بیت(ع) در عراق و سوریه است.

 

هم اکنون بسیاری از پزشکان و پرستاران ما حدود یک ماه است که خانواده های خود را ندیده اند و با تمام سختی ها و نواقص در خط مقدم مبارزه با ویروسی وحشی به نام کرونا در حال نبرد هستند.

 

کافیست لحظه ای خود را جای این سفیدپوشان بگذاریم. درست در لحظه تحویل سال نو که ما در کنار خانواده های خود بودیم و سال نو را به هم تبریک می گفتیم اما این پزشکان و پرستاران از درآغوش کشیدن فرزندان خردسال خود هم محروم بوده اند.

 

بسیاری از آنان با دوربین های موبایلشان توانستند سال نو را از درون بیمارستان ها با چشمانی گریان به پدر و مادر خود تبریک بگویند و این در حالیست که برخی هموطنان ما با بی توجهی و سفر به شهرهای مختلف کشورمان خواسته یا خواسته در حال انتقال ویروس کرونا و به زحمت انداختن کادر درمانی کشورمان هستند.

 

پزشکان و پرستاران ما امسال سنگ تمام گذاشتند و اکنون وظیفه ماست که به احترام آنان به توصیه ها و هشدارهای متخصصان و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان گوش کنیم.

 

باید به احترام این سفیدپوشانِ دلاور کلاه از سر برداریم. احترام گذاشتن به این عزیزان جز در خانه ماندن نیست.

 

نیازی به چالش رقص نیست. نیازی به پست های عجیب و غریب در پیج ها و صفحات اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی نیست. ساده ترین کار در خانه ماندن و تشویق دیگران به خانه نشینی و قطع حلقه انتقال ویروس کروناست.

 

باید به این نکته مهم توجه کنیم که این پزشکان و پرستان هم انسانند و هر لحظه ممکن است خستگی و ترس ناشی از رویارویی با این ویروس منحوس آنان را خسته و سیستم درمانی کشور را فرسوده کند.

 

فرسودگی پزشکان و پرستاران در شرایط کنونی یعنی مرگ چند ده هزار نفریِ شهروندان کشورمان و قطعا هیچ یک از هموطنانمان چه کسانی که این روزها در خانه مانده اند و چه کسانی که از روی ناآگاهی هشدارها را جدی نگرفته و به سفر رفته اند، این را نمی خواهند.

 

بنابراین بهترین راه برای تکریم جامعه پزشکی کشورمان در خانه ماندن و کاهش فشار بر روی سیستم درمانی کشور است تا در کوتاه ترین زمان بتوان این ویروس منحوس را شکست داد و کشورمان را به وضعیت عادی برگرداند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان