کد خبر : 4873
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱:۲۸
-

چند کلام حرف حساب با دولت؛

با بازگشایی ادارات فرصت طلایی مهار کرونا را از دست ندهید

با بازگشایی ادارات فرصت طلایی مهار کرونا را از دست ندهید
بوشهرنیوز: اکنون که فرصتی طلایی در اختیار دولت قرار گرفته است تا تنها با تعطیلی چند روزه ادارات زیرمجموعه و بانک ها خطرات ناشی از ویروس کرونا را به میزان چشمگیری کاهش دهد اما به نظر می رسد مسئولین با بازگشایی ادارات در روز سه شنبه در حال از دست دادن این موقعیت مهم هستند.؛

بوشهرنیوز- از زمان شیوع ویروس کرونا در کشورمان تاکنون بسیاری مشاغل به صورت خودجوش کسب و کار خود را تعطیل کرده و خانه نشین شده اند.

 

بخش قابل توجهی از شهروندان کشورمان هم در خانه های خود ماندند و عطای خرید عید را به لقایش بخشیدند تا ضمن همکاری با سیستم بهداشت و درمان کشور نقش خود را در قبال کنترل ویروس کرونا ایفا کنند.

 

در حالی که تمام متخصصان، پزشکان و پرستاران از وزیر بهداشت گرفته تا دیگر مدیران این وزارتخانه و همچنین رسانه ها از مردم درخواست می کنند که در خانه ها بمانند تا با قطع حلقه انتقال ویروس کرونا، کشورمان هر چه زودتر از مشکلات به وجود آمده رهایی یابد اما به نظر می رسد گوشِ دولت به این حرف ها بدهکار نیست.

 

پیش از سال ۹۹ و در روزهای منتهی به عید سال علی رغم درخواست های متعدد اما دولت حاضر نشد حتی یک روز هم ادارات زیرمجموعه را تعطیل کند و همین موضوع باعث شد تا بین مردم دوگانگی ایجاد شود که اگر وضعیت کشور قرمز است پس چگونه دولت با تعطیلی ادارات و بانک ها، کارکنان خود را به منازل نمی فرستد؟

 

با تمام این انتقادات سال ۹۸ بدون حتی یک روز تعطیلی به پایان رسید و اینک چهار روز از تعطیلات سال نو نیز گذشته است.

 

از روز سه شنبه، پنجم فروردین ماه گفته می شود ادارات بازگشایی شده و کارمندان باید بر سرِ کارهای خود حاضر شوند.

 

همه ساله در دو هفته آغاز سال اکثر ادارات کشور به اصطلاح تق و لق بوده و کارمندان با گرفتنِ چند روز مرخصی حداقل تا سیزده بدر در تعطیلی به سر می برند.

 

به عبارتی اکثر ارباب رجوع ها به دلیل تق و لق بودن ادارات در دو هفته ابتدایی سال به دستگاه های اجرایی مراجعه نمی کردند و منتظر می ماندند تا پس از تعطیلات سیزده بدر تمام کارمندان بر سرِ کار بیایند تا کارها راحت تر انجام شود.

 

به بیان دیگر اگر دولت دو هفته ابتدایی سال را تعطیل کند اتفاق خاصی روی نمی دهد اما در حوزه مبارزه با کرونا این تعطیلی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

در واقع دولت با تعطیلی چند روز می تواند بزرگ ترین کمک را هم به سیستم درمانی کشور بکند و هم در قطع حلقه انتقال کرونا کمک شایانی انجام بدهد.

 

اکنون که فرصتی طلایی در اختیار دولت قرار گرفته است تا تنها با تعطیلی چند روزه ادارات زیرمجموعه و بانک ها خطرات ناشی از ویروس کرونا را به میزان چشمگیری کاهش دهد اما به نظر می رسد مسئولین با بازگشایی ادارات در روز سه شنبه در حال از دست دادن این موقعیت مهم هستند.

 

دولت باید عنایت داشته باشد که مردم به ویژه بازاریان و آن دسته از هموطنانمان که به درخواست ها لبیک گفته و در خانه ها مانده اند در صورت بازگشایی غیرکارشناسی ادارات و دستگاه های دولتی از خود خواهند پرسید اگر وضع خراب بوده و برخی استان ها خط قرمز هستند پس چرا دولت به عنوان الگو ابتدا خود رعایت نمی کند؟

 

بازگشایی ادارات و دستگاه های دولتی در روز سه شنبه یعنی راه اندازی سیستم های حمل و نقل شهری و تردد شهروندان شهرهای مختلف به ویژه پایتخت و دیگر شهرهای پرجمعیت در خیابان ها و معابر و این مانع از قطع حلقه انتقال کرونا خواهد شد.

 

از طرفی با این کارِ دولت، آن بخش از هموطنانی که به توصیه ها عمل نکرده و به سفرهای غیرضروری رفته اند با مشاهده رفتار دولت سفرهای خود را توجیه کرده و قطعا این موضوع موجب بی اعتمادی مردم خواهد شد.

 

بنابراین دولت با تصمیمی منطقی و اصولی و تعطیلی چند روزه ادارات و دستگاه های زیرمجموعه نه تنها می تواند اعتماد مردم را افزایش دهد بلکه هم در قطعِ حلقه انتقال کرونا نقش مهمی ایفا خواهد کرد و هم به شبکه بهداشت و درمان کشور فرصتی برای تنفس و ریکاوری خواهد داد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان