کد خبر : 4959
تاریخ انتشار : شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
-

به مناسبت سوم شعبان؛ روز پاسدار؛

سپاه پاسداران؛ سبزپوشانی مدافع مقابلِ دشمنان خارجی تا کرونا

سپاه پاسداران؛ سبزپوشانی مدافع مقابلِ دشمنان خارجی تا کرونا
بوشهرنیوز: روح سپاه هم همیشه با فداکاری، وفاداری، اخلاقی، ایثار و از جان گذشتگی، حضور در قلب خطر همراه بوده است و این‌ها فلسفه قیام عاشورا هم هست و به همین علت امام حسین (ع) را نماد و نشانه دفاع از اسلام می‌دانیم.؛

بوشهرنیوز- امروز سوم شعبان مصادف با ولادت امام حسین(ع) و همچنین بزرگداشت روز پاسدار است، سبزپوشانی که هر آن و هر لحظه در حال فدا شدن برای آرمان‌ها و مکتب و مردم هستند.

 

اگر بخواهیم در رابطه با فلسفه وجودی سپاه پاسداران سخنی بگوییم، باید در ابتدا عنوان کنیم که فلسفه وجودی سپاه پاسداران در عاشورای سال ۶۱ هجری قمری و زمانی که امام حسین (ع) و اصحاب با وفای آن حضرت تمام هستی خود را برای دفاع از اسلام به صحنه آوردند، شکل گرفت.

 

روح سپاه هم همیشه با فداکاری، وفاداری، اخلاقی، ایثار و از جان گذشتگی، حضور در قلب خطر همراه بوده است و این‌ها فلسفه قیام عاشورا هم هست و به همین علت امام حسین (ع) را نماد و نشانه دفاع از اسلام می‌دانیم.

 

آنچه تغییر کرده، ابعاد و جغرافیای این دفاع است، زیرا به مرور و با وسعت یافتن انقلاب اسلامی، تا جغرافیای جدیدی را در تصرف خود در آورده است، تهدیدها پیچیده‌تر و همه جانبه‌تر شده اند، میادین عمل وسعت یافته، بنابراین قلمروی عملکرد سپاه هم گسترش پیدا کرده است.

 

امروز سپاه از قلب این سرزمین تا هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای آن، برای دفاع از هویت، شخصیت، اعتبار، منزلت، عزت، امنیت، شرف و کرامت امت اسلامی در این جغرافیای وسیع دفاع می‌کند و این فقط دفاع امنیتی، نظامی، یا اطلاعاتی نیست بلکه یک دفاع فرهنگی و هویتی است.

 

سپاه در برابر فقر، حوادث، بلایا و هر چیزی که بخواهد به ملت ایران آسیب بزند، موظف است که در میدان مرکزی این حوادث و در خطوط مقدم و لحظه‌های ابتدایی حادثه حضور یابد و این را ملت عزیز ایران در سال‌های گذشته و در صحنه‌های مختلف شاهد بوده اند.

 

رسالت سپاه با گذر زمان تغییری نکرده است و سپاه پرچمدار و پیشگام در برابر همه تهدیدها و مشکلاتی است که عزت و هویت ملت ایران را به مخاطره می‌اندازد.

 

آرمان ها، رسالت، فلسفه وجودی، ارزش‌ها و صراط مستقیم سپاه همچنان ثابت است، اگر چه ممکن است روش‌ها یا قلمروی جغرافیای اعتقادی، سیاسی، فرهنگی، اطلاعاتی و روانی آن وسیع شده باشد.

 

از روز نخست آغاز شیوع بیماری کرونا همه ظرفیت‌های سپاه و بسیج به صحنه آمد، از همان ابتدا همه بیمارستان‌های ثابت و سیار برای درمان بیماران کرونایی بسیج شد و اکنون روزانه سه میلیون ماسک توسط سپاه و بسیج تولید می‌شود.

 

سپاه در سیل، زلزله، گرد و خاک، کرونا و بحران به بحران حماسه می‌آفریند و هر آن و هر لحظه خود را فدای مردم می‌کند تا مبادا آسیب و خطری جان ملت ایران را هدف قرار دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان