کد خبر : 4974
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
-

مسئولین چاره اندیشی کنند؛

گرانی میوه و تره بار و بازاری که رها شده است

گرانی میوه و تره بار و بازاری که رها شده است
بوشهرنیوز: قیمت بالای میوه و تره بار از یک سو و نابرابر بودن قیمت ها در نقاط مختلف شهر از سوی دیگر، دو معضلی است که سال هاست شهروندان بوشهری را آزار می دهد و علی رغم وعده مسئولین اما هنوز راهکار مناسب و تاثیرگذاری برای کنترل قیمت ها ارایه نشده است.؛

بوشهرنیوز- انتقادها از گرانی میوه و تره بار در همه شهرهای استان بوشهر بالا رفته است. میوه و تره بار در همه جای استان به وفور یافت می شود اما گران است. البته معضل گرانی میوه و تره بار مربوط به امروز و دیروز نیست. شهروندان بوشهری سال هاست از گرانی میوه و تره بار در شهرهای مختلف به ویژه در مرکز استان گلایه دارند.

 

قیمت بالای میوه و تره بار از یک سو و نابرابر بودن قیمت ها در نقاط مختلف شهر از سوی دیگر، دو معضلی است که سال هاست شهروندان بوشهری را آزار می دهد و علی رغم وعده مسئولین اما هنوز راهکار مناسب و تاثیرگذاری برای کنترل قیمت ها ارایه نشده است.

 

این روزها کرونا مردم به ویژه بسیاری از کسبه را خانه نشین کرده است و افزایش قیمت ها و بالا رفتن بی رویه برخی از محصولات فشار را بر مردم مضاعف کرده است.

 

هم اکنون در بازار میوه و تره بار بوشهر گرانی صدایِ مردم را درآورده و اگر دستگاه های مرتبط یعنی صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی چاره ای برای برخورد و مقابله با گران فروشان نیندیشند نارضایتی ها افزایش خواهد یافت.

 

بررسی های میدانی نشان می دهد هم اکنون قیمت سیب و پرتقال در بوشهر علی رغم توزیع این میوه ها توسط دولت برای تنظیم بازارِ عید افزایش یافته و در برخی از میوه فروشی ها سیب تا کیلویی ۱۵ هزار تومان و پرتقال نیز به ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان رسیده است.

 

بررسی ها حاکیست هم اکنون قیمت پیاز قرمز در بوشهر بیش از ۱۲ هزار تومان به فروش می رسد و پیاز سفید هم بر اساس پیگیری های صورت گرفته به کیلویی هشت تا ۱۰ هزار تومان رسیده است. (البته در روزهای پایانی سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ قیمت پیاز سفید هم به کیلویی ۱۲ هزار تومان رسیده بود.)

 

به نظر می رسد توزیع سیب و پرتقال تنظیم بازاری بر کاهش نرخ این میوه ها در بازار هیچ تاثیری نداشته و نتوانسته است رضایت مردم را جلب کند.

 

اگرچه گفته می شود بازرسین صنعت، معدن و تجارت به همراه نفراتی از سازمان تعزیرات حکومتی، اصناف و دیگر دستگاه های مرتبط با سرکشی های مکرر از اصناف مختلف با گران فروشان برخورد می کنند اما به نظر می رسد برخی میوه فروشان و مراکز توزیع میوه و تره بار به بهانه بالا بودن کیفیت و دلایلی از این دست حاضر به کاهش قیمت ها نیستند.

 

در حال حاضر قیمت یک محصول در چند میوه فروشی دارای چند قیمت متفاوت بوده که نشان می دهد مسئولین استان بوشهر علی رغم گفته های خود اما نتوانستند قیمت گذاری و نظارت بر قیمت ها را به درستی انجام بدهند.

 

شایسته است این روزها که مردم به ویژه بسیاری از صاحبین مشاغل به دلیل شیوع ویروس کرونا خانه نشین شده و درآمد آنان به حداقل یا حتی صفر رسیده است، دستگاه های نظارتی اشراف بیشتری بر بازار میوه و تره بار و حتی سوپرمارکت ها داشته باشند تا برخی فرصت طلبی های احتمالی موجب نارضایتی شهروندان استان بوشهر به ویژه مرکز استان نشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان