کد خبر : 5036
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
-

به قلم سردبیر؛

پساکرونا و فروپاشی اتحادیه اروپا

پساکرونا و فروپاشی اتحادیه اروپا
بوشهرنیوز: اکنون مردم دنیا مشاهده می کنند که کشورهای شرقی به ویژه چین، کره جنوبی، روسیه و حتی ایران در برابر ویروس کرونا مدیریت، مقاومت و ایستادگی بهتری از خود نشان داده اند و به نظر می رسد دوران پس از کرونا، دورانی جدید توام با بی اعتمادی به قدرت های بزرگِ غربی همچون اتحادیه اروپا و فروپاشی آن باشد.؛

بوشهرنیوز- در بین خبرهای ریز و درشتی از کرونا که حجم بسیاری از اخبار رسانه ها و فضای مجازی را پر کرده است، فیلمی از نایب رییس پارلمان کشور ایتالیا نظرم را جلب کرد.

 

این نماینده ابتدا پرچم اتحادیه اروپا را از جایگاه خود بیرون آورده و به جای آن پرچم ایتالیا را قرار می دهد.

 

این رفتار نایب رییس پارلمان ایتالیا در پاسخ به پشت کردن کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا به کشورشان است که باعث گردیده ایتالیا تاوان سنگینی در قبال ویروس کرونا بپردازد.

 

کشورهای اروپایی در روزهای سختی که کشور ایتالیا با آن دست و پنجه نرم می کند نه تنها به آنان کمک نکردند بلکه با قاپیدن ماسک ها و کمک های کشور چین، عملا نشان دادند که انسانیت در این قاره برخلاف شعارهای گذشته مُرده است و جنگ در اروپا بر سرِ بقا می باشد.

 

کشورهای اروپایی که زمانی با ایجاد اتحادیه اروپا و حتی طراحی و چاپ پول های واحد به نام یورو سعی می کردند به عنوان مجموعه ای واحد بتوانند در معادلات جهانی به ویژه در قبال آمریکا یا چین و حتی روسیه تاثیرگذار باشند عملا کارایی خود را از دست داده و ظاهرا به خودشان هم اعتماد ندارند.

 

البته اتحادیه اروپا مدت هاست دچار تزلزل و شکاف شده است به طوری که مارتین شولتز، رییس سابق پارلمان اروپا چند سال قبل(سال ۹۴) صراحتا نسبت به عدم همبستگی کشورهای اروپایی با یکدیگر در قبال بحران‌هایی مانند بحران مهاجرین ابراز تاسف کرده و از احتمال فروپاشی اتحادیه اروپا خبر داده بود.

 

این شکاف ها در سال ها و به ویژه ماه های اخیر با روی کار آمدن امانوئل ماکرون در فرانسه و اخیرا بوریس جانسون در بریتانیا بیشتر هم شده است و این اتحادیه استقلال خود را به دلیل نزدیکی سیاست های این دو کشور به آمریکا از دست داده بود اما اکنون و با شیوع ویروس کرونا به نظر می رسد شکاف ها بیش از هر زمانی اتحادیه اروپا را در مرحله فروپاشی قرار داده است.

 

 

بریتانیا به رهبری بوریس جانسون اخیرا موفق شد کشورش را با توافقاتی از اتحادیه اروپا خارج کند و دیری نخواهد پایید که فرانسوی ها هم به آن ها خواهند پیوست و با خروج دو کشور بزرگ اتحادیه اروپا یعنی بریتانیا و فرانسه ساختار این اتحادیه به عنوان مجموعه ای واحد از هم خواهد پاشید.

 

به نظر می رسد با شیوع ویروس کرونا و بلایی که این ویروس بر سرِ کشورهای اروپایی به ویژه ایتالیا و اسپانیا و فرانسه و حتی انگلستان درآورده است، فروپاشی این اتحادیه تسریع شود.

 

این روزها مردم ایتالیا به شدت از اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی که آنان را در مقابله با ویروس کرونا تنها گذاشته اند، ناراحتند و به همین دلیل امروز نایب رییس پارلمان ایتالیا با انتشار ویدئویی پرچم اتحادیه اروپا را از جایگاهش بیرون کشیده و پرچم کشورش را جایگزین آن کرده است.

 

رفتار این نماینده مجلس ایتالیا بیانگر تنهایی و قطعِ امید این کشور بزرگ و مهم اروپایی از اتحادیه اروپا بوده که قطعا پیامدهای آن پس از گذراندن این دوران بیشتر نمایان خواهد شد.

 

سرقت های کشورهای اروپایی از یکدیگر نشان داد که اتحادیه اروپا در مقاطعِ بحرانی بسیار شکننده بوده و تمامِ دنیایی که با کمک غول های رسانه ای از خود برای دیگر کشورها ساخته اند، دروغ و سرابی بیش نبود.

 

این روزها مردم دنیا مشاهده می کنند که کشورهای شرقی به ویژه چین، کره جنوبی، روسیه و حتی ایران در برابر ویروس کرونا مدیریت، مقاومت و ایستادگی بهتری از خود نشان داده اند و به نظر می رسد دوران پس از کرونا، دورانی جدید توام با بی اعتمادی به قدرت های بزرگِ غربی همچون اتحادیه اروپا و فروپاشی این اتحادیه به عنوان مجموعه ای واحد باشد.

 

سردبیر: احمد ادریسی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان