کد خبر : 5096
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
-

چه کسی پاسخگوست؟؛

رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در برخی میوه فروشی های بوشهر

رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در برخی میوه فروشی های بوشهر
بوشهرنیوز: این روزها مردم نگران بوشهر از خود می پرسند چرا باید برای خرید یک کیلو پرتقال مبلغ 17 تا 18 هزار تومان پرداخت کنند اما میوه فروشی ها و کسبه از در اختیار گذاشتنِ دستکش خودداری کرده و حتی در برابر انتقادات ترشرویی کنند؟؛

به گزارش بوشهرنیوز، بررسی های میدانی نشان می دهد علی رغم توصیه های بهداشتی مسئولین استان برای مقابله با ویروس کرونا اما هنوز برخی از میوه فروشی های بوشهر پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

 

هم اکنون در برخی میوه فروشی ها و مراکز توزیع میوه در سطح شهر بوشهر از کارگران افغان استفاده شده که فاقد کارت های سلامت هستند.

 

همچنین بسیاری از میوه فروشی های بوشهر فاقد دستکش و موادضوعفونی کننده هستند که این موضوع اعتراض برخی شهروندان را به همراه داشته است.

 

عدم برخورداری میوه فروشی ها از دستکش و موادضدعفونی کننده موجب نگرانی مردم شده به طوری که چندتن از شهروندان بوشهری در تماسی با “بوشهرنیوز” خواستار ورود بازرسین مرکز بهداشت برای برخورد با فروشگاه های متخلف شده اند.

 

فضای محدود فروشگاه ها و عدم فاصله گذاری، استفاده نکردن از دستکش و مواد ضدعفونی کننده، استفاده از کارگران افغانی که فاقد کارت سلامت هستند و گاها عدم برخورد صحیح کسبه با شهروندان معترض از جمله مواردی است که مردم بوشهر این روزها با آن ها دست و پنجه نرم می کنند.

 

در حالی که بارها توسط مسئولین به فاصله گذاری در مکان های عمومی به ویژه نانوایی ها، فروشگاه های بزرگ و بانک ها تاکید شده است اما به نظر می رسد برخی از توصیه ها در حد شعار باقی مانده و هنوز جامه عمل نپوشیده است.

 

این روزها مردم نگران بوشهر از خود می پرسند چرا باید برای خرید یک کیلو پرتقال مبلغ ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان پرداخت کنند اما میوه فروشی ها و کسبه از در اختیار گذاشتنِ دستکش خودداری کرده و حتی در برابر انتقادات ترشرویی کنند؟

 

به نظر می رسد مرکز بهداشت شهرستان بوشهر باید عنایت بیشتری به این موضوع داشته باشد و ضمن الزام به میوه فروشی ها برای استفاده از دستکش و مواد ضدعفونی کننده، یا از به کارگیری کارگران افغان در این محل ها جلوگیری کند یا این که هر چه سریع تر به آن ها کارت سلامت بدهد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان