کد خبر : 5118
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
-

به قلم سردبیر؛

طارمی؛ آقای گلی که همچنان “آقایی” می کند

طارمی؛ آقای گلی که همچنان “آقایی” می کند
بوشهرنیوز: طارمی با این رفتارش بار دیگر اصالت و فرهنگ اصیل بوشهری را به رخ دنیا کشید و امروز چقدر حالمان خوب است وقتی که می بینیم یک بوشهری اصیل اینچنین در مردانگی و مروت در دنیایی که پر از زر و زور و فساد و بیماری و ویروس و قتل و ده ها گرفتاری دیگر شده است، می درخشد.؛

بوشهرنیوز- شیوع ویروس کرونا عیار خیلی از ماها را مشخص کرد. برخی از افراد که متاسفانه بویی از انسانیت نبردند سعی کردند با احتکار دستکش و الکل و ماسک، پول بیشتری به جیب بزنند غافل از این که ویروس کرونا ممکن است هر لحظه دامن هر یک از ما و آن ها را گرفته و بدون این که بتوانیم از این اندوخته ها استفاده کنیم، به کام مرگ بفرستد.

 

در این بین برخی هم برخلاف گروه اول سعی کردند به کمک هم نوع خود بشتابند و ضمن عاقبت به خیری، به دیگران به ویژه گروه اول درس انسانیت و نوع دوستی بدهند.

 

این موضوع نه فقط در میان مردم عادی بلکه در بین سلبریتی ها هم نمایان بود. بعضی از سلبریتی ها سعی کردند چالش رقص راه اندازی کنند که البته با انتقادات بسیاری مواجه و در نطفه خفه شد و برخی مانند مهدی طارمی به طور جدی و جهادی وارد عرصه شدند و به کمک مردم شهر و دیار خود شتافتند.

 

طارمی، بازیکن بااخلاقِ بوشهریِ تیم ملی و مهاجم سابق پرسپولیس که این روزها در ریو آوه پرتغال توپ می زند در اولین اقدام و با هزینه خود کارگاه تولید ماسک را در مسجد ولایت بوشهر راه اندازی کرد و نیروهای جهادی این مسجد نیز به طور روزانه و رایگان ماسک های تولیدشده را در بین شهروندان بوشهری توزیع می کنند.

 

وی هر چند روز نیز آمار تولیدات این کارگاه و نحوه توزیع آن ها را در صفحه شخصی خود به اطلاع مردم رسانده و آخرین اقداماتش را به افکار عمومی اعلام می کند.

 

البته راه اندازی کارگاه تولید ماسک در مسجد ولایت بوشهر تنها اقدام طارمی نبود زیرا وی پیش از این نیز توسط پدرش ۵۰ کارت هدیه نقدی و شاخه های گل را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار داده بود تا بین پرستارانی که در بیمارستان خلیج فارس این شهر برای مبارزه با بیماری کرونا تلاش می کنند، توزیع شود.

 

طارمی که در زمان حضورش در تیم فوتبال پرسپولیس آقای گل فوتبال ایران بود اکنون در زمینه اخلاق نیز آقایی می کند و این رفتار وی باید سرلوحه و سرمشق بسیاری از سلبریتی هایی باشد که در مقاطع گوناگون برای دریافت چند لایک بیشتر از کاربرانِ فضای مجازی با اظهارنظرهای ناپخته و گاها سخیف خود موجب تشویش جامعه می شدند اما امروز به جای این که در کنار هموطنانمان باشند هیچ خبری از آنان نیست.

 

بازیکن بوشهری تیم ریو آوه امروز نشان داد که هیچ گاه اصالت و ریشه اش را فراموش نکرده و در سخت ترین مقطعی که مردم استانش به وی نیاز دارند خود را در کنار آنان قرار داده و در حد توان و به صورت جهادی در خدمت همشهریانش است.

 

قطعا تاریخ رفتارِ این روزهای ما را ثبت و ضبط خواهد کرد و بدون شک افرادی مانند طارمی و دیگر سلبریتی ها زیر ذره بین تاریخ بوده و در آینده توسط نسل های بعدی قضاوت خواهند شد، پس چه بهتر است در این مقطع حساس رفتاری از خود نشان دهیم که آیندگان با افتخار از نسل امروز یاد کنند نه این که به نسلی مشهور شویم که در زمان گرفتاری و مصیبت مردم، کالاهای مورد نیاز آنان را برای به دست آوردن سود بیشتر احتکار کرده و از گرفتاری مردم برای رفاهِ بیشترِ خودمان استفاده کنیم.

 

طارمی با این رفتارش بار دیگر اصالت و فرهنگ اصیل بوشهری را به رخ دنیا کشید و امروز چقدر حالمان خوب است وقتی که می بینیم یک بوشهری اصیل اینچنین در مردانگی و مروت در دنیایی که پر از زر و زور و فساد و بیماری و ویروس و قتل و ده ها گرفتاری دیگر شده است، می درخشد.

 

سردبیر: احمد ادریسی

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان