کد خبر : 5137
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
-

انتظارِ فرج؛ برترین نوعِ اعمال و عبادت

انتظارِ فرج؛ برترین نوعِ اعمال و عبادت
بوشهرنیوز: در روایت شریفه آمده است که انتظار فرج، برترین نوع از اعمال است و در روایت دیگر نیز انتظار فرج را برترین عبادت دانسته‌اند، بر اساس این دو روایت متواتر و قوی‌السند درمی‌یابیم که انتظار فرج یک عمل است، بی‌عملی نیست!؛

بوشهرنیوز- اساس و رکن مباحث مهدویت، مسئله «انتظار» است، واژه‌ای پرمفهوم، راهبردی و استراتژیک که متاسفانه آنگونه که باید و شاید به درستی تبیین نشده است و بعضا جامعه جوان ما از آن آگاهی لازم را ندارد.

 

نشستن، سکون، دست رو دست گذاشتن، بی‌تفاوت بودن، قعود صرف و به زبان آوردن پیوسته واژه‌های تکراری آن چیزی است که ما از انتظار می‌دانیم در حالی که واقعا این برداشت نه انتظار و نه مقدمه‌ای برای آن است!

 

اگر عینک خود را تغییر دهیم تا دیدمان قوی‌تر، جامع‌تر و دقیق‌تر شود، در‌می‌یابیم که انتظار معنای بسیار بزرگ و مقدسی را در دل خود جای داده است، حرکت، تلاش، پویایی، امید، نشاط، آمادگی، سعی و گام برداشتن را می‌توان واژه‌های مترادف «انتظار» دانست.

 

در روایت شریفه آمده است که انتظار فرج، برترین نوع از اعمال است و در روایت دیگر نیز انتظار فرج را برترین عبادت دانسته‌اند، بر اساس این دو روایت متواتر و قوی‌السند درمی‌یابیم که انتظار فرج یک عمل است، بی‌عملی نیست!

 

انسان باید برای ظهور تنها و یگانه منجی عالم بشریت دست به کار شود، آماده شود، تلاش و کوشش به خرج بدهد، آستین بالا بزند و جهاد کند که اگر اینگونه شد، او از منتظران یار است.

 

مسلح شدن به سلاح علم و بصیرت، داشتن دغدغه برای تبیین افکار عمومی و شیفتگان حقیقت و صداقت، خدمت فراوان و صدالبته خالصانه به مردم و داشتن روحیه جهادی در کارهای ریز و درشت و داشتن فکر ویژه و ناب محمدی و علوی و مهدوی از جمله اقدامات برای داشتن واژه انتظار است.

 

رهبر معظم انقلاب امروز در بیانات تلویزیونی به مناسبت نیمه شعبان در این رابطه فرمودند: در معارف ما انتظار فرج جایگاه بسیار مهمی دارد. در انتظار فرج امید و تحرک است و اقدام هم وجود دارد. انتظار فرج حضرت ولی عصر یک مصداق از فرج و امید است.

 

ایشان افزودند: انتظار به معنای دست رو دست گذاشتن نیست بلکه به معنای اقدام کردن است و باید انسان احساس کند که عاقبتی وجود دارد که باید برای آن تلاش کرد.

 

امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) فرمودند: باید در راه ایجاد جامعه مهدوی تلاش کنیم و خودسازی و دگرسازی کرد و بتوانیم محیط پیرامونی خود را به جامعه مهدوی نزدیک کرد.

 

بنابراین می توان گفت ناامیدی به شدت با واژه مقدس انتظار در تضاد است، پس باید در این مسیر با درایت، تدبر، اقدام جدی و حقیقی گام برداشت.

 

به امید آن که از منتظران واقعی حضرت باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان