کد خبر : 5198
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
-

به قلم سردبیر؛

آقای همتی! ضعف مدیریتی خود را با تحقیر بنادر جنوبی توجیه نکنید/از مردم کنگان عذرخواهی کنید

آقای همتی! ضعف مدیریتی خود را با تحقیر بنادر جنوبی توجیه نکنید/از مردم کنگان عذرخواهی کنید
بوشهرنیوز: این که برای فرار از ضعف های مدیریتی و پاسخگو نبودن به افکار عمومی به دیگران بتازیم و بی برنامگی خود در حوزه قاچاق کالا را به بنادری مانند کنگان مرتبط کنیم، نشان از شکستِ برنامه های اقتصادی مدیرانی مانند همتی دارد که شایسته است امثال وی هر چه سریع تر شهامت به خرج داده و با عذرخواهی از مردم کناره گیری کنند.؛

بوشهرنیوز- ویدئویی در فضای مجازی دست به دست شد که همتی، رییس کل بانک مرکزی در جلسه ای با لحن سخیف و ناپسندی که به ادبیات چاله میدانی معروف است، درمورد کنگان سخن گفت.

 

اگرچه در ابتدا قرار نبود پاسخی به همتی بدهم اما نتوانستم این مدل سخن گفتن، آن هم از شخصی که سال ها در حوزه رسانه کار کرده است را نادیده بگیرم، بنابراین تصمیم گرفتم مطلبی هر چند کوتاه خطاب به آقای رییس کل! بنویسم.

 

اول این که وضعیت نابسامان کشور در حوزه قاچاق هیچ ارتباطی به بنادری همچون کنگان و دیگر بنادر جنوب کشور ندارد بلکه این شرایط ناشی از مدیریت نادرست و غیراصولی امثال آقای همتی است که بیش از ۲۰ سال مدیریت کشور را در حوزه های اقتصادی، بانکی و بیمه ای در دست دارند.

 

دوم، نوعِ ادبیات چاله میدانی همتی است که از وی به عنوان مدیری که مدتی از دوران مدیریتش را در حوزه رسانه کار کرده است، تعجب برانگیز و شگفت انگیز بود.

 

همتی که دانش‌آموخته دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران است گفته می شود فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۵۹ در سازمان صدا و سیما آغاز و تا ۶۸ به عنوان مدیرکل خبر فعالیت می کرد.

 

بر اساس آمار و اطلاعات ویکی پدیا، وی از سال ۶۸ تا ۷۳ معاون سیاسی سازمان صدا و سیما بود، بنابراین بیانِ چنین ادبیاتی در مورد یکی از بنادر بزرگ و مهم کشور از زبان مدیری اقتصادی که در حوزه سیاسی و رسانه نیز فعالیت کرده است، به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

 

بررسی ها نشان می دهد همتی از معدود مدیران ایرانی است که در دولت‌های پنجم تا دوازدهم(پنجم- ششم، هفتم- هشتم، نهم- دهم و همچنین یازدهم- دوازدهم) سمت‌های کلیدی را برعهده داشته ‌است، بنابراین وی از جمله مسئولینی است که باید درمورد نابسامانی قاچاق و وضعیت موجود کشور به مردم پاسخگو باشد نه اینکه به اصطلاح دست پیش گرفته و به عنوان مدیری مطالبه گر ظاهر شود و با ادبیاتی سخیف دیگران را مورد انتقاد قرار بدهد.

 

البته نگاه از بالا به پایین و ادبیات چاله میدانی نه فقط در همتی بلکه در اکثر مدیران دولت روحانی همچون ترکان، آخوندی و … هم دیده شده است.

 

آقای همتی در حالی خود را مُحِق دانسته و انتقادات تند و تیزی را روانه دیگر حوزه ها می کند که ظاهرا فراموش کرده است ناتوانی در وصول مطالبات کشورمان از کره جنوبی و دیگر کشورها ماحصل گره زدن راه حل تمامی مشکلات کشور به برجام و اعتماد بی چون و چرا به کدخدا و کشورهای عضو برجام بوده که ظاهرا پس از گذشتِ حدود هفت سال به نظر می رسد دادِ آقای رییس کل را هم درآورده است!

 

این که برای فرار از ضعف های مدیریتی و پاسخگو نبودن به افکار عمومی به دیگران بتازیم و بی برنامگی خود در حوزه قاچاق کالا را به جنوب کشور یا بنادری مانند کنگان مرتبط کنیم، نشان از شکستِ برنامه های اقتصادی مدیرانی مانند همتی دارد که شایسته است امثال وی هر چه سریع تر شهامت به خرج داده و با عذرخواهی از مردم کناره گیری کرده و میدان را به جوان ها و باانگیزه ها واگذار کنند.

 

این روزها کسی نیست که نداند شهروندان جنوب کشور به ویژه مردم خونگرم و بافرهنگ استان بوشهر چگونه علی رغم برخورداری از منابع سرشار زیرزمینی و روزمینی اما با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند و ماحصل این سرمایه های عظیم از نفت و گاز و پتروشیمی، نخیلات، دریا، نیروگاه اتمی و ده ها فرصت اقتصادی دیگر، آلودگی هوا و محیط زیست، فقر، بیکاری و بسیاری معضل فرهنگی و اجتماعی دیگر است.

 

قطعا آقای رییس کل! بهتر از هر کسی می داند مسبب نابسامانی های اقتصادی و قاچاق کالا نه بنادری مانند کنگان بلکه سیاست های نادرست و آقازاده هایی با ژن های خوب هستند که به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای کالاهای خود را با برندهای مختلف وارد کرده و پول های خود را هم در تهران و اصفهان و مناطق خوش آب وهوا سرمایه گذاری می کنند.

 

بنابراین بهتر است آقای همتی هر چه سریع تر از مردم جنوب کشور به ویژه مردم اصیل، بافرهنگ و متمدن استان بوشهر و کنگانِ عزیز عذرخواهی کرده و رییس جمهور هم به مدیران دولت خود تذکر بدهد که در بیانِ نقطه نظراتشان عنایت بیشتری به خرج داده و نگاه از بالا به پایین و ادبیات چاله میدانی را ترک گویند.

 

سردبیر: احمد ادریسی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان