کد خبر : 5250
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
-

آگاهیِ مردم؛ بهترین راهِ جلوگیری از جلوسِ گرگ صفتان بر مناصب کشور

آگاهیِ مردم؛ بهترین راهِ جلوگیری از جلوسِ گرگ صفتان بر مناصب کشور
بوشهرنیوز: باید مردم در هر عرصه انتخاباتی با آگاهی بالا و معرفت متعالی در صحنه حاضر شوند تا گرگ‌ها در رأس و مناصب قرار نگیرند که این مستلزم اصلاح سازوکار انتخاباتی در کشور است.؛

بوشهرنیوز- کرامت، محبت، عقلانیت و مجاهدت چهار اصل مهم در مدیریت است که کارگزاران، مدیران و مسئولان متعالی از این صفت‌ها و اصول برخوردار هستند.

 

اما از آن سوی گود، سیاستمداران، مدیران و کارگزاران ریاست طلب که طمع ریاست در وجود آنها موج می‌زند و از این سیاست گسترده خوششان می‌آید، نمی‌توانند این ارکان را رعایت کنند.

 

خدمت امام موسی کاظم(ع) عرضه شد: کسی را می‌شناسیم که حب ریاست(بر مردم) دارد.

 

امام(ع) در پاسخ فرمودند: می‌دانید دو گرگ درنده اگر به‌جانِ گله‌ای بیفتند که چوپان ندارد، چقدر ضرر می‌زنند؟ اینکه دو گرگ در یک گله‌ای بیفتند، ضررش کمتر از ریاست‌طلبی برای مردم است!(منبع اصول کافی)

 

لازم است توضیح داده شود که گرگ‌ها به اندازه سهم خودشان نمی‌خورند، بلکه گوسفندها را بیهوده پاره پاره می‌کنند و این نشان‌ دهنده طمع گرگها است.

 

تشبیه ریاست‌طلب‌ها به گرگ‌ها در این است که فرد طماع در سیاست به اندازه خود و خانواده و اقوام و جناح و حزب خود بیت‌المال را غارت نمی‌کند، بلکه تمام ظرفیت و استعداد دشمن را بیهوده صرف و چپاول می‌کند.

 

باید مردم در هر عرصه انتخاباتی با آگاهی بالا و معرفت متعالی در صحنه حاضر شوند تا گرگ‌ها در رأس و مناصب قرار نگیرند که این مستلزم اصلاح سازوکار انتخاباتی در کشور است.

 

مردم باید در شیوه انتخاب کردن افراد برای جایگاه های متنوع و مختلف کشور با آگاهی بالا ورود کنند و حساس باشند که می‌خواهند چه کسی را مسئول و مدیر و کارگزار کنند.

 

متأسفانه کسانی صحنه‌گردان انتخابات می‌شوند که بعضاً استادهای جنگ روانی هستند یا آدم‌های بی‌بی‌سی‌چی و از این قبیل افراد می باشند.

 

بساطِ دوقطبی‌سازی و جنگ روانی در تبلیغات انتخاباتی باید جمع بشود، یک فرد برای اینکه رئیس شود نباید به دروغ کسی را متهم کند؛ کسی که چنین حربه ناجوانمردانه ای را به کار بگیرد، فردا با مملکت چه‌کار خواهد کرد؟

 

مردم باید رشد کنند و خود، افراد دروغگو و سیاست‌طلب را از صحنه با بی‌توجهی، بی اعتقادی و بی‌اهمیتی به آنها طرد کنند در این صورت قطعا فقط افراد سالم پا به صحنه می‌گذارند.

 

همه باید مراقب باشند تا گرگ‌ها در غیاب چوپان وارد گله نشود، که بدبختی و عدم حل و رفع مشکلات و چپاول و فساد در این موقع پدید می‌آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان