کد خبر : 5257
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲:۵۶
-

آیا مشکلات امروز ناشی از ساختار انقلاب است؟

آیا مشکلات امروز ناشی از ساختار انقلاب است؟
بوشهرنیوز: اگر ما دچار مشکل معیشتی و اقتصادی هستیم که هستیم، باید آن را از کوتاهی و ضعف مسئولان بدانیم، مسئولانی که در مدتی معلوم تمام ظرفیت‌ها و منابع کشور در اختیار آنها قرار می‌گیرد اما با سوء تدبیر و سستی و کاهلی مشکلات را ریشه کن نمی‌کنند.؛

بوشهرنیوز- معمولا در بطن جامعه یک سئوال مشترکی وجود دارد، پرسشی که اگرچه عادی و بدیهی می‌تواند باشد اما پاسخ آن بسیار مهم و اساسی است.

 

معمولا در جامعه این سئوال مطرح می‌شود که آیا مشکلات و معضلات و چالش‌های موجود در کشور به ویژه در بحث اقتصاد به ساختار انقلاب بازمی‌گردد یا اینکه این مشکلات دستپخت کارگزاران و مدیران و مسئولان است؟

 

ابتدا بهتر است به ساختار رجوع کنیم، انقلاب اسلامی با اکثریت آراء و مجاهدت‌های مردمی به پیروزی رسید که البته این انقلاب برای خود آرمان و ارزش و اهدافی داشت.

 

اگرچه انقلاب برای سیر شدن شکم‌ها نبود، اما حل و رفع مشکلات و معضلات یکی از پیامدها و نتایج این انقلاب علوی باید باشد.

 

در قاموس انقلاب اسلامی، خداوند متعال حرف اول و آخر را می‌زند و قرآن و عترت است که میان ما حکم می‌کنند، در آموزه‌های دینی خدمت به مردم عبادت به شمار می‌رود و از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار است.

 

در واقع ارزش مسئولیت، خدمت به مردم است در غیر این صورت این مدیریت و مسئولیت وبالی بیش نیست که در سرای آخرت برای ریز ریز آن باید پاسخ‌های مناسب و محکمی داشت.

 

پس انقلابی که طبق این آموزه رشد کند، نمی‌تواند در مقابل معیشت و مشکلات عدیده و گوناگون مردم بی احساس و بی‌تفاوت باشد.

 

اکنون در‌می‌یابیم ساختار اساسی انقلاب اسلامی که حاصل خون هزاران شهید پاک و سربلند و سرافراز است، اشکالی ندارد و بلکه خود موید این مبحث است.

 

اما مشکل اساسی این معضلات را باید در کجا جست و جو کرد، بدون شک این کارگزاران و مدیران و مسئولان یک نظام هستند که باید پاسخ دهند برای مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم چه کرده‌اند.

 

به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مشکلی در ساختار انقلاب وجود ندارد، بلکه این کارگزاران هستند که مشکل دارند و در این امر هیچ شک و تردیدی وجود ندارد.

 

اگر ما دچار مشکل معیشتی و اقتصادی هستیم که هستیم، باید آن را از کوتاهی و ضعف مسئولان بدانیم، مسئولانی که در مدتی معلوم تمام ظرفیت‌ها و منابع کشور در اختیار آنها قرار می‌گیرد اما با سوء تدبیر و سستی و کاهلی مشکلات را ریشه کن نمی‌کنند.

 

متاسفانه اشتباهات برخی از افراد مانند مسئولان و کارگزاران مثل اشتباه دیگر افراد عادی جامعه نیست بلکه این اشتباهات و ناتوانی‌ها شکاف های بزرگی در متن جامعه به وجود می‌آورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان