کد خبر : 5260
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
-

به بهانه دوم اردیبهشت، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛

سپاه؛ ۴۰ سال خدمت، ۴۰ سال حماسه

سپاه؛ ۴۰ سال خدمت، ۴۰ سال حماسه
بوشهرنیوز: اطاعت‌پذیری از ولایت‌فقیه، خدمت بدون منت به مردم، حق طلبی و مبارزه با باطل، نترسیدن از دشمن و مقاومت کردن، تلاش و حرکت مجاهدانه در مسیر آرمان‌ها و اهداف خود از ویژگی‌های مهم و ممتاز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.؛

بوشهرنیوز- امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی پس از گذشت ۷۰ روز از پیروزی انقلاب اسلامی در روز دوم اردیبهشت ماه سال ۵۸ دستور تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کردند.

 

نهادی که تحت عنوان بزرگترین حافظ انقلاب و دستاوردهای آن آغاز به کار کرد و از همان ابتدا آرمان‌های مهم و اساسی او ترسیم شد.

 

شاید آن زمان کسی به ذهنش خطور نمی‌کرد که این نهاد تازه تاسیس، قرار است در آینده چه کارهای بزرگ و مهم و سرنوشت سازی را انجام دهد و جوانان و پاسداران با جان و خون خود چه چیزی را برای کشور و جهان تضمین کنند اما امام خمینی(ره) قطعا آینده را به درستی می‌دیدند.

 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این بیش از ۴۰ سال حیات انقلاب اسلامی، مهم‌ترین و بیشترین نقش‌ها را در حراست از این انقلاب و دستاوردهای آن ایفا کرد و مانند نوری در تمام ظلمات و چالش‌ها به برکت وجودی او کشور روشن شد.

 

اکنون نیاز است که کارنامه ۴۰ ساله سپاه پاسداران را ورق بزنیم، اگر قادر بودیم تمام خدمات این فرزندان انقلاب را بشماریم، تازه به فلسفه تشکیل این نهاد کاملا مردمی پی خواهیم برد آن جا که امام راحل فرمودند: اگر سپاه نبود، کشور هم نبود»، «من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم بر نمی‏گردد.».

 

امام(ره) که خود در اوج قله عرفان، معنویت و ایمان و پاکی قرار داشت در وصف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رزمندگان آن جملات عجیب و قابل توجهی دارند.

 

خطاب به رزمندگان و فرزندان این ملت فرمودند: «اینجانب از راه دور دست و بازوی قدرتمند شما را که دست خداوند بالای آن است می‌بوسم و بر این بوسه افتخار می‌کنم».

 

همچنین «ای کاش من یک پاسدار بودم» نیز از آن جمله‌های بسیار عجیب است از این جهت که این جمله را فردی گفته که تمام جهان مدیون اوست.

 

اگر آن روز امام راحل بدون تعارف رضایت قلبی خود از سپاه پاسداران را بیان و محبت عمیق خود را به این نهاد مردمی ابراز می‌نمودند امروز نیز خلف صالح ایشان، امام خامنه‌ای مدظله العالی نیز همان مسیر پیر جماران را در پیش گرفته اند.

 

امام خامنه‌ای در این رابطه می‌فرمایند: «شما فرزندان عزیز من هستید، از شما ۱۰۰ درصد راضی هستم». این جمله بیانگر این است که سپاه پاسداران در این ۴۰ سال کارنامه درخشان و موفقی را از خود به نمایش گذاشته است.

 

امروز سپاه پاسداران مایه امید و چشم روشنی برای ملت ایران و دیگر ملت‌های مقاوم و آزاده و همچنین این نهاد کاملا پرصلابت و موفق خاری در چشم تمام دشمنان و معاندان است.

 

اطاعت‌پذیری از ولایت‌فقیه، خدمت بدون منت به مردم، حق طلبی و مبارزه با باطل، نترسیدن از دشمن و مقاومت کردن، تلاش و حرکت مجاهدانه در مسیر آرمان‌ها و اهداف خود از ویژگی‌های مهم و ممتاز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

 

امروز بخش عمده‌ حفاظت از عمق آرمان و راهبردهای انقلاب اسلامی در جهان بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که الحق و الانصاف این نهاد در این زمینه به خوبی درخشیده است.

 

این روز را به همه سبزپوشان پرصلابت و عزیز و محبوب سپاه پاسداران اسلامی تبریک و تهنیت می‌گوییم و یاد و خاطره تمام شهدای گرانقدر به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را زنده نگه می‌داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان