کد خبر : 5272
تاریخ انتشار : شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
-

10 توصیه توسط امام رضا(ع) در روزهای پایانی شعبان؛

کدام دعا را پیش از آغاز ماه مبارک رمضان زیاد بخوانیم؟

کدام دعا را پیش از آغاز ماه مبارک رمضان زیاد بخوانیم؟
بوشهرنیوز: اکنون که روزهای زیادی از این ماه با کرامت و فضیلت سپری شده و روزهای انگشت شماری باقی مانده است، شایسته است که این آموزه بزرگ و اندوخته عظیم امام رضا(ع) را مورد توجه قرار دهیم تا بهانه‌ای برای نزول توفیقات و محبت‌های بیشتر از سوی پرودگار حی متعال به سمت بندگان باشد.؛

بوشهرنیوز- ماه مبارک، شریف و پر از رحمت شعبان به لحظات پایانی خود نزدیک شده است. ماهی که رسول گرامی اسلام(ص) روزهای آن را روزه و شب‌های آن را به عبادت و نماز سپری می‌کردند.

 

ماهی که پیامبر اکرم (ص) دربارۀ آن فرمود: «ماه شعبان، «شعبان» نامیده شد؛ زیرا روزی‌های مؤمنان در این ماه قسمت می‌شود.»

 

یکی از اسرار اهمیت این ماه پیامبر، این است که شعبان فرصتی روحی و معنوی جهت آمادگی برای ورود به با ارزش‌ترین ماه سال یعنی ماه مبارک رمضان را فراهم می‌کند.

 

اکنون که روزهای زیادی از این ماه با کرامت و فضیلت سپری شده و روزهای انگشت شماری باقی مانده است، شایسته است که این آموزه بزرگ و اندوخته عظیم امام رضا(ع) را مورد توجه قرار دهیم تا بهانه‌ای برای نزول توفیقات و محبت‌های بیشتر از سوی پرودگار حی متعال به سمت بندگان باشد.

 

اباصلت هروی روایت کرده که در جمعه آخر ماه شعبان خدمت امام رضا(ع) شرفیاب شده بود که حضرت به او فرمودند: ای اباصلت بیشتر ماه شعبان گذشت و این روز جمعه آخر آن است، پس تدارک و تلافی کن در انجام آنچه از این ماه باقی مانده و کوتاهی‌هایی که در گذشته این ماه کرده‌ای و بر تو باد که بر آنچه برای تو سودمند است روی آوری و بسیار دعا و استغفار کرده و قرآن تلاوت کن و از گناهان خود به‌سوی خدا توبه کن تا وقتی ماه مبارک فرا رسد، خود را برای خدا خالص کرده باشی؛ و امانت و حق کسی را بر عهده خود مگذار مگر آنکه ادا کنی و در دل خویش کینه کسی را وامگذار مگر آنکه بیرون کنی و گناهی را مگذار جز آنکه ترک کنی و از خدا بترس و در امور پنهان و آشکار خود، بر او توکل کن که هرکس بر خدا توکل کند، خدا او را بس است.

 

حضرت شمس‌الشموس همچین در ادامه این کلام مبارکشان اباصلت(همه) را به زیاد زمزمه کردن دعای زیر سفارش نمودند:

 

«اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِیمَا مَضَی مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِیمَا بَقِی‏ مِنْه؛ خدایا اگر ما را در روز هایی که از ماه شعبان گذشت نبخشیدی پس ما را در باقیمانده آن بیامرز.»

 

امیدواریم بتوانیم کمال استفاده را از روزهای پایانی ماه شعبان ببریم و برای ورود به ماه مهمانی خداوند متعال طاهر و پاکیزه و دل‌زنده باشیم.

 

چرا که به درستی خدای مهربان و رحیم به برکت این ماه بی‌نظیر بندگان زیادی را از دوزخ رهایی می‌دهد و بندگان زیادی را به بهشت برین می‌رساند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان