کد خبر : 5291
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
-

به کاهش مقطعی مبتلایانِ کرونا دلخوش نباشیم؛

بازارِ بوشهر و شهروندانی که هنوز کرونا را جدی نمی گیرند!+عکس

بازارِ بوشهر و شهروندانی که هنوز کرونا را جدی نمی گیرند!+عکس
بوشهرنیوز: نباید به کاهش مقطعی مبتلایان به ویروس کرونا دلخوش کرد زیرا بنا بر نظریه کارشناسان دوره کمون این ویروس در بدن انسان دو هفته می باشد و ممکن است هر یک از ما ناقلِ آن بوده و حدود 14 روز دیگر شاهد افزایش مبتلایان به کرونا باشیم.؛

بوشهرنیوز- پس از حدود دو هفته تعطیلی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، بازار بوشهر دوباره بازگشایی شد. شهروندان بوشهری که تاکنون تعامل و همکاری خوبی با مسئولین برای کنترل و غلبه بر این ویروس داشته اند با بازگشایی مغازه ها به بازار آمده و به نظر می رسد کسب و کار هم اندکی رونق گرفته است.

 

اگرچه توصیه های لازم توسط کارشناسان و متخصصین بهداشتی به مردم و کسبه داده شده است اما بررسی میدانی بازار بوشهر نشان می دهد برخی مردم طوری رفتار می کنند که انگار ویروس کرونا از کشور خارج شده و دیگری خطری کسی را تهدید نمی کند.

 

 

این روزها بازار بوشهر مملو از جمعیتی است که نه تنها ماسک و دستکش ندارند بلکه فاصله گذاری های اجتماعی را هم رعایت نمی کنند و به راحتی وارد هر مغازه ای می شوند و بدون درنظر گرفتن شرایط خاص امروز، خریدهای خود را انجام می دهند.

 

جالب این که برخی از شهروندان در مقابل درخواست برخی کسبه مبنی بر استفاده از موادضدعفونی کننده ای که در مغازه ها و محل کسب وجود دارد مقاومت کرده و ابراز می دارند که نیازی به استفاده از این مواد ندارند!

 

روز پنجشنبه گذشته بازار میوه و تره بار بوشهر مملو از جمعیت بود. مغازه های عرضه مرغ و گوشت و مواد غذایی هم با ازدحام مواجه بود.

 

 

اگرچه رونق کسب و کار پس از حدود دو ماه رکود باعث خوشحالی بوده و به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد اما عدم رعایت توصیه های بهداشتی توسط برخی شهروندان می تواند پیامدهای بسیار خطرناکی برای استان بوشهر به همراه داشته باشد.

 

به نظر می رسد آگاهی بخشی به مردم در کنار برخی سخت گیری ها می تواند موجب رعایت برخی اصول بهداشتی توسط بعضی شهروندان شود.

 

نباید از یاد ببریم که کادر درمانی کشور به دلیل مبارزه طولانی مدت با ویروس کرونا خسته بوده و ممکن است این خستگی به فرسایش تبدیل شود.

 

 

قطعا فرسودگی کادر پزشکی و درمانی کشور ضربات سنگینی به مردم وارد خواهد کرد، بنابراین شایسته است پیشگیری را مقدم بر درمان بدانیم و ضمن اینکه سعی کنیم برای کارهای غیرضروری از منازل خود خارج نشویم، در صورت نیاز به خروج از منزل توصیه ها و هشدارهای بهداشتی را جدی بگیریم.

 

نباید به کاهش مقطعی مبتلایان به ویروس کرونا دلخوش کرد زیرا بنا بر نظریه کارشناسان دوره کمون این ویروس در بدن انسان دو هفته می باشد و ممکن است هر یک از ما ناقلِ آن بوده و حدود ۱۴ روز دیگر شاهد افزایش مبتلایان به کرونا باشیم.

بنابراین بهتر است در وهله اول خانه نشینی را انتخاب کنیم و در صورت نیاز به خروج از منزل، توصیه های بهداشتی را رعایت کرده و حتما فاصله گذاری ها را مدنظر قرار بدهیم تا هر چه سریع تر شاهد شکست این ویروس و رفعِ نگرانی ها باشیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان