کد خبر : 5337
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰:۵۸
-

شورای شهر بوشهر چگونه از امیری رکب خورد؟

شورای شهر بوشهر چگونه از امیری رکب خورد؟
بوشهرنیوز: امیری برای فرار از انتقادات به این نتیجه رسیده که اکنون بهترین فرصت برای استعفا و خارج شدن از مدیریت شهرداری است و به اصطلاح در اوج می تواند صحنه مدیریت شهری را ترک کند.؛

بوشهرنیوز- در حالی که چند روز قبل نورالدین امیری، شهردار سابق بوشهر در شورا از استیضاح نجات یافته و در سمت خود ابقا شده بود اما روز یکشنبه، ۱۳ اردیبهشت ماه در اقدامی غیرمنتظره استعفا داد.

 

شنیده های “بوشهرنیوز” حاکیست، اگرچه اکثریت شورا منتقد عملکرد امیری در شهرداری بوشهر بودند اما به دلیل این که برخی اعضا اعتقاد داشتند شهردار آینده مورد حمایت استانداری و تحمیلی خواهد بود به صف مخالفین استیضاح پیوستند.

 

گفته می شود موافقین برکناری امیری در خارج از شورا با برخی سیاسیون در استانداری بوشهر به توافق رسیده و قرار بود بلافاصله پس از استیضاح امیری یکی از فرمانداران کنونی استان بوشهر به سمت شهردار آینده مرکز استان انتخاب شود.

 

به هر حال؛ کشمکش های درونی و عدم اتفاق آرا در شورا باعث شد تا امیری از استیضاح نجات یابد اما وی عصر یکشنبه در اقدامی ناگهانی از سمت خود استعفا داد تا به نوعی به شورا رکب بزند.

 

باید گفت امیری برای فرار از انتقادات به این نتیجه رسیده که اکنون بهترین فرصت برای استعفا و خارج شدن از مدیریت شهرداری است و به اصطلاح در اوج می تواند صحنه مدیریت شهری را ترک کند.

 

اکنون باید منتظر ماند و دید جدال بین موافقین و مخالفینِ گزینه مورد حمایت استانداری بوشهر برای شهرداری مرکز استان چه خواهد شد و آیا آن گروه از اعضای شورای شهر بوشهر که پیشتر با سیاسیون استانداری در مورد انتخاب شهردار مورد حمایت آنان به توافق رسیده بودند قادر خواهند بود گزینه موردنظر را بر مسند شهرداری این شهر بنشانند؟

 

البته نتیجه هر چه که باشد نمی توان از رکب امیری به شورا شهر بوشهر غافل بود و این موضوع نشان می دهد علی رغم گذشتِ حدود سه سال از روی کار آمدن شورای پنجم اما هنوز این شورا از پختگی لازم برای گذر از چالش های مختلف برخوردار نیست.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان