کد خبر : 5365
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۹:۰۰
-

مردانِ خدا چگونه جاودانه می شوند؟

مردانِ خدا چگونه جاودانه می شوند؟
بوشهرنیوز: این حس دیده نشدن و رغبت نشان ندادن به مدال‌های دنیوی قطعا راه را برای رسیدن به مدال‌های اخروی و نعمات ماندگار هموار می‌کند.؛

بوشهرنیوز- یکی از شاخصه‌های اصلی و حیاتی مردان سبک‌بال، صاحب نفس و ذوب شده در خدا این است که هیچگاه مقامات دنیوی و مادی آنها را از یاد خدای متعال غافل نمی‌کند.

 

این مردانِ حماسی از مدال‌های دنیوی فرار می‌کنند چرا که می‌دانند این مدال‌ها و امکانات و مقامات دنیوی می‌تواند همانند زنجیر دست و پای آنها را برای رسیدن به معراج و شهادت ببندد.

 

از این جهت هیچگونه رغبت به این اموال مادی نشان نمی‌دهند و بلکه از آن فراری هستند و کار و خدمت خود را در پنهان دنبال می‌کنند.

 

یکی از این مردان الهی که سند حماسه و شجاعت و ایمان و تقوا و عدالت در زمان بود، شهید عزیز، سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی است.

 

زینب سلیمانی فرزند حاج قاسم چندی قبل در استوری اینستاگرام خود به خاطره‌ای از پدرش اشاره کرد و اینگونه نوشت:

 

“روزی که بابا مدال ذوالفقار را از حضرت آقا گرفتند، به ایشان تبریک گفتم.

 

گفتند: اینها همه دنیوی است! دعا کن یک روز مدال اخروی‌ام را از خدا بگیرم.

 

گفتند: مبادا مغرور شوید پدرتان فلان مقام و مدال را دارد! در ذهنتان باشد پدرتان فقط یک سرباز و خادم مردم است و شما هم از مردم و خادم مردمید.”

 

این یک حکایت کوچک است اما در درون آن دریایی از معرفت جاری و ساری است. معرفت و ایمانی که تنها مزد آن غوطه‌ور شدن در خون و پاک راهی شدن به سمت دلدار است.

 

این حس دیده نشدن و رغبت نشان ندادن به مدال‌های دنیوی قطعا راه را برای رسیدن به مدال‌های اخروی و نعمات ماندگار هموار می‌کند.

 

اما شیفته شدن نسبت به امور و مدال و امکانات دنیوی، بال را سنگین می‌کند و مانع پرواز مردان آزاده می‌شود و این توقف آغاز یک خسران بزرگ خواهد بود.

 

*راهِ شهیدِ بزرگوار پررهرو باد…*

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان