کد خبر : 5423
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
-

با انتقاد از روند انتخاب شهردار؛

توسلی از مردم بوشهر عذرخواهی کرد

توسلی از مردم بوشهر عذرخواهی کرد
بوشهرنیوز: توسلی گفت: روند انتخاب شهردار بگونه ای شد که امکان حضور نخبگان فراهم نشد و ضمن احترام به نامزد های فعلی شهراز نخبگان محروم شد و بنده از شهروندان و نخبگان پوزش می طلبم.؛

به گزارش بوشهرنیوز، عضو شورای شهر بوشهر در پایان جلسه دیروز انتخاب شهردار با اشاره به مسئولیت خطیر مدیر ارشد شهرداری گفت: با توجه به وظایف و حوزه اختیارات شهردار نیاز است به پارامترهای رزومه محوری در انتخاب شهردار توجه شود.

 

اکبر توسلی افزود: شهردار علاوه بر ویژگی‌های عمومی باید شرایط و توانایی مدیریتی و اجرایی را نیز داشته باشد.

 

به گفته وی شهردار آینده علاوه بر آشنایی و مهارت در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی و عمرانی باید سابقه مدیریتی و اجرایی در حوزه مدیریت شهرداری را نیز داشته باشد.

 

عضو شورای شهر بوشهر برنامه‌محوری را بارزه و خصیصه اصلی هر شهردار دانست و گفت: کسی که قرار است بر مسند اداره شهر بنشیند باید نسبت به چشم‌اندازهای آتی شهر برنامه‌ داشته باشد.

 

توسلی افزود: مدیری که برنامه تدوین‌شده و قابل اجرا برای شهر نداشته باشد نمی‌تواند در راستای چشم‌انداز و اسناد بالادستی گام برداشته و به موفقیت برسد.

 

وی تصریح کرد: شخصی که قرار است شهردار آینده شود باید توانایی ایجاد تحول در ساختار و اداره شهرداری را داشته باشد.

 

عضو شورای شهر توسعه درامد پایدار و جذب سرمایه‌گذار را از اولویت‌های اصلی در انتصاب شهردار برشمرد و گفت: به عقیده من کسی که سکان مدیریت شهری را در دست می‌گیرد باید بتواند درامد پایدار شهرداری را توسعه بخشد.

 

توسلی خصیصه بارز شهردار را پاک دستی قلمداد و اظهار کرد: پاک دستی ویژگی مهم شهردار است چراکه با داشتن این خصوصیت می‌تواند درامد شهرداری را توسعه بخشیده وباید حقوق نیروی کاری را به‌موقع پرداخت کرده و با ارائه خدمت به شهروندان رضایت آنها را جلب کند.

 

وی با اشاره به اینکه شهرداری یک نهاد خدمتگزار است و به همه طیفی خدمات ارائه می‌دهد، بیان کرد: خدمات بهتر و جلب رضایت همشهریان با انجام‌وظیفه از سوی پرسنل شهرداری محقق می‌شود که این امر وابسته به رضایت شغلی پرسنل و پرداخت به‌موقع حقوق آنها است.

 

عضو شورای شهر شجاعت، جسارت، تعامل اجتماعی بالا و دیپلماسی قوی را از ویژگی‌های بارز شهردار قلمداد کرد و افزود: شهرداری بوشهر به یک متخصص و نیروی عمرانی احتیاج ندارد بلکه به شخصی نیاز دارد که بتواند در کنار تخصص و عمران با مدیریت آگاهانه، هوشیارانه و راهبردی و هوشمندانه در شهر و شهرداری تحول ایجاد کرده و آن را ارتقا بخشد.

 

وی تصریح کرد: شهردار آینده باید تعامل را بین اعضای شورای شهر، شورای شهر و شهرداری، شهرداری و دیگر بخش‌های دولتی و خصوصی ایجاد کند.

 

توسلی در پایان گفت: روند انتخاب شهردار بگونه ای شد که امکان حضور نخبگان فراهم نشد و ضمن احترام به نامزد های فعلی شهراز نخبگان محروم شد و بنده از شهروندان و نخبگان پوزش می طلبم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان