کد خبر : 5451
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
-

۳ جلوه مهم و نهفته در شخصیت بلند مرتبه امام خمینی(ره)

۳ جلوه مهم و نهفته در شخصیت بلند مرتبه امام خمینی(ره)
بوشهرنیوز: امام خمینی یک مرجع بی‌نظیر و تمام عیار بود. فردی که تمام علماء و صاحب‌نظران و افراد متقی از او به بزرگی یاد می‌کردند، امام با جهان‌بینی عالی مبتنی بر شریعت و مکتب محمدی توانست انقلابی را پدید آورد که منطبق بر شرعیت باشد.؛

بوشهرنیوز- امروز ۱۴ خرداد‌ماه یادآور روز تلخی برای دل تمام مؤمنان، مسلمانان و آزادی‌خواهان است. سالروز رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی است.

 

امامی که با پدید آوردن «انقلاب اسلامی» به «مرد قرن» معروف شد. گفتنی‌ها در رابطه با امام خمینی(ع) عزیز فراوان است و از طرفی قلم نویسنده این متن برای به شرح درآوردن شخصیت عظیم امام ناتوان و کوچک است.

 

اما از جهت دلبستگی به امام والامقام و از جهت عمل به وظیفه چند خطی را در وصف امام بیان میکنیم اگرچه معتقد هستیم برای شرح بنیانگذار انقلاب اسلامی باید کتاب‌های فراوانی نوشته شود تا حق این ابرمرد ادا شود.

 

حضرت امام (ره) سه جلوه از یک رهبری در انقلاب را برخوردار بود؛ مرجعیت دینی، فرماندهی کل قوا و رهبری سیاسی.

 

این سه مولفه از او یک رهبر فراکاریزما ساخته بود. اندیشه سیاسی او متکی بر سه محور نفی سلطنت، تبیین نظریه ولایت فقیه و نقد مشروطیت در حوزه کنار گذاشتن روحانیت، استوار بود.

 

امام خمینی یک مرجع بی‌نظیر و تمام عیار بود. فردی که تمام علماء و صاحب‌نظران و افراد متقی از او به بزرگی یاد می‌کردند، امام با جهان‌بینی عالی مبتنی بر شریعت و مکتب محمدی توانست انقلابی را پدید آورد که منطبق بر شرعیت باشد.

 

امام یک فرمانده مقتدر بود، از چیزی هراس نداشت. قدرت‌ها و زر و زور و تزویر برای او هیچ نگرانی نداشت چرا که قلب او متصل به دریای بی‌کران عزت الهی بود.

 

امام زمانی که آمریکا قدرتمند و آقای تمام جهان بود فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و امروز به خوبی این سخن امام برای ما روشن است.

 

امام با اعتقاد کامل به وعده‌های الهی و ایمان راسخ و اعتماد و توسل کامل توانست یک‌تنه تمام زورگویان را به زمین بنشاند و صدای توحید و عدالت و مقاومت را در جهان طنین‌انداز کند و به همه نشان داد که می‌توان یک نفر یک دنیا را تکان داد.

 

رهبری سیاسی سومین عامل مهم نهفته در شخصیت بلند مرتبه امام بود. عاملی که در بسیاری از بزرگان دین به مقدار کمی نیز وجود نداشت. اما امام به خوبی می‌دانست که سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست است.

 

امام همانگونه که در دین و مکتب بی‌نظیر بودند در سیاست هم درجه یک! تمام اقدامات امام و تمام مواضع و رفتارهای ایشان مبتنی بر سیاست اسلامی بود و همین عامل باعث شد که ملت ایران به پشتوانه این رهبری حکیمانه و هادیانه امروز در جهان عزیز و قوی باشد.

 

این سه ویژگی امام از او یک شخصیت بلند مرتبه‌ای ساخت که سالهای سال باید بگذرد تا ما متوجه شویم امام چه لطفی به جهان بشریت کرده و تا اسلام زنده است امام نیز زنده است چرا که ایشان یک حقیقت هنیشه زنده‌ای هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان