کد خبر : 5520
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
-

شفافیت، از شعار تا عمل در رفتار نماینده دشتستان

شفافیت، از شعار تا عمل در رفتار نماینده دشتستان
بوشهرنیوز: از آنجایی که آقای نماینده خود را به نوعی در جریان انتخابات مدیون بذرپاش و حامیان کاندیدای رقیب (فروزنده) می دانست ناگهان پا پس نهاد و منفعت سکوت را بر شفافیت ترجیح داد. آقای نماینده جوان می دانست که نباید بذر پاش را از خود برنجاند و زاکانی هم کذلک… نتیجه آن که اعلام رای نهایی و شفافیت در این مورد برای شخص ایشان هزینه آور است.؛

بوشهرنیوز-  بلاشک شفافیت و نگاه ویژه و بدون سانسور به زندگی اصحاب قدرت موجبات ارتقاء و پیشرفت سلامت اداری و کاستن از آنارشیسم اداری را به دنبال دارد و روابط ما بین مردم و مسئولین را تقویت می‌کند.

 

نگاه عقلایی و حقوقی به این گزاره باعث تقویت ساختار های دموکراسی و مردم محوری در جامعه می شود و نتیجه آن ریل گذاری مناسب در راستای توسعه همه جانبه کشور می باشد. قدرت در صورتی که نیروی مهارکننده‌ای برای آن تعریف نشده باشد فسادزاست و این از بدیهیات امور سیاست ورزی است، تا جایی که اندیشمندان اخلاق درسیاست، قدرت بدون شفافیت را فاصله گرفتن از اصول اخلاقی و انسانی تعریف می کنند .

 

اگرچه قانون اساسی جمهوری اسلامی جای هیچ گونه ابهام و سانسور را در اصول خود باز نگذاشته است و سیره امامین انقلاب به عنوان شاخص انقلابی گری و شاقول ولایت‌مداری بر این مسئله تاکید موکد داشته ولی متاسفانه دریک دهه ی اخیر عده‌ای اصول اولیه انقلاب را رها کرده و مردم را نقطه مقابل منافع خود دانسته و راه کتمان واقعیت و سانسور اطلاعات را پیش گرفته و بنا را بر عدم شفافیت بامردم گذاشتند.

 

چندی پیش کاندیدای جوان و کم تجربه ولی علاقه مند به دنیای سیاست وارد رقابت های انتخاباتی در بزرگترین شهرستان استان شد که شعار شفافیت را سرلوحه ی نگاه انتخاباتی خود قرار داده بود و همواره در منشور های مختلف خود ذکر جمیل شفافیت را فریاد می کرد. بعد از رای آوردن در چند صحنه نسبت به انجام این امر اهتمام نمود و بارقه های امید را در دل مردم زنده کرد تا اینکه ماجرای ریاست دیوان محاسبات به عنوان مهمترین نهاد نظارت و شفاف سازی در کشور آزمونی بزرگ را پیش پای نماینده قرارداد.

 

اهمیت دیوان محاسبات به واسطه کارکردخاص آن وفلسفه قرارگرفتن آن تحت مجموعه قوه تقنینی کشور نقش شفاف سازی را بیش ازپیش برجسته می سازد.

 

نظارت برهزینه کرد اموال عمومی وبه عبارتی دیگربودجه که صاحبان حقیقی آن مردم هستند برعهده نمایندگان آن هاگذاشته شده است ونمایندگان دراین خصوص وکلای موکلان خودهستند و مطابق قانون واخلاق نباید کاری برخلاف غبطه وصلاح موکلان خودانجام دهند و پرداختن به این موضوع بیش ازهرزمان دیگری نیازمندشفافیت می باشد.

 

از آنجایی که آقای نماینده خود را به نوعی در جریان انتخابات مدیون بذرپاش و حامیان کاندیدای رقیب (فروزنده) می دانست ناگهان پا پس نهاد و منفعت سکوت را بر شفافیت ترجیح داد. آقای نماینده جوان می دانست که نباید بذر پاش را از خود برنجاند و زاکانی هم کذلک… نتیجه آن که اعلام رای نهایی و شفافیت در این مورد برای شخص ایشان هزینه آور است.

 

به همین دلیل به راحتی از کنار شعار و منشور مدون خود گذشت و این عاقبت کسانی است که برای رشد و ارتقاء خود چشم یاری به مرکزنشینان داشته باشند و چون احقاق حقوق مناطق محروم از کانال کرنش و تبعیت از نمایندگان شاخص مجلس نمی‌گذرد باید منتظر عاقبت نافرجامی برای آینده دشتستان بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان