کد خبر : 5557
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
-

جزییات سال تحصیلی جدید از زبان مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر

جزییات سال تحصیلی جدید از زبان مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر
بوشهرنیوز: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ شرایط استثنایی دارد و در این وضعیت حساس همراهی و همکاری خانواده‌ها ضروری است. ؛

به گزارش بوشهرنیوز، علیمراد کرمی افزود: شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) به عنوان تنها شبکه رسمی آموزش و پرورش برای آموزش مجازی پیش بینی شده و از نسخه جدید آن که مورد بازسازی و بهسازی قرار گرفته رونمایی شده‌است.

 

وی بیان کرد: در شبکه جدید آموزشی شاد که ۲۵ امکان به آن اضافه شده بسیاری از مشکلات سال گذشته برطرف و تنها یک پیام رسان نیست بلکه این شبکه قابلیت‌های زیادی دارد که تلاش شده امسال به نحو مطلوبی از این شبکه استفاده شود.

 

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود خانواده‌ها به عنوان شرکت آموزشی آموزش و پرورش در کنار ما و نه در مقابل ما قرار گیرند تا بتوانیم سال تحصیلی پیش رو را با تمام حساسیت‌ها و نگرانی خانواده‌ها به نحو مطلوبی پشت سر بگذاریم.

 

کرمی اضافه کرد: به همه خانواده‌ها این اطمینان داده می‌شود بهترین کار آموزشی به فرزندان آنها ارائه شود و لازمه این کار صبوری و همکاری آنها با آموزش و پرورش است.

 

وی یادآور شد: با شیوع ویروس کرونا در اسفند سال گذشته ۲ سوم سال تحصیلی گذشته و تنها یک سوم آن باقی مانده بود که با تدابیر صورت گرفته با موفقیت پشت سر گذاشته شد اما سال تحصیلی جدید یک سال استثنایی است زیرا هم دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها در شرایط خاصی قرار داشته و دارند.

 

کرمی در باره آغاز سال تحصیلی ۹۹- ۱۴۰۰ از روز شنبه ۱۵ شهریور ماه گفت: بازگشایی مدارس در استان بوشهر همزمان با سراسر کشور انجام می‌شود.

 

وی بیان کرد: در این ارتباط روز شنبه به صورت نمادین تعداد کمی از دانش‌آموزان در مدرسه حاضر و به این صورت سال تحصیلی آغاز می‌شود.

 

کرمی اضافه کرد: هرچند اولویت آموزش و پرورش ارائه آموزش‌ها به صورت حضوری است اما مطابق با گزارش روزانه ستاد استانی کرونا در باره مناطق مختلف استان تصمیم‌گیری منعطفی انجام می‌شود.

 

وی اظهار داشت: براساس شیوه نامه بازگشایی ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش در مناطق سفید آموزش به صورت حضوری، در مناطق قرمز آموزش مجازی و در مناطق زرد نیز آموزش به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) ارائه می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: ۳۰ تا ۳۵ درصد معادل یک سوم مدارس استان کم جمعیت هستند و امکان برگزاری حضوری کلاس‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود دارد اما کلاس‌هایی با جمعیت ۳۰ یا ۴۰ نفر به صورت حضوری برگزار نمی‌شود.

 

وی بیان کرد: د رمناطق زرد در پایه ابتدایی و متوسطه اول ۲ روز آموزش حضوری، یک روز آموزش مجازی و ۲ روز تعطیل و در دوره‌ متوسطه دوم نیز ۲ روز آموزش حضوری ، ۲ روز آموزش مجازی و ۲ روز تعطیل خواهند بود.

 

کرمی اضافه کرد: زمان کلاس‌ها در فضای مجازی مانند حضوری ۴۵ یا ۵۰ دقیقه نیست بلکه ساعت تدریس در پایه اول ابتدایی ۲۵ دقیقه، پایه دوم تا ششم ابتدایی ۳۰ دقیقه و متوسطه اول و دوم ۳۵ دقیقه است.

 

وی با بیان اینکه درزمان حاضر ۹۶ درصد دانش آموزان استان ثبت نام شده اند ادامه داد: امسال ۱۵ شهریور ماه ۲۴۶ هزار دانش آموز در استان بوشهر همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.

 

کرمی با اشاره به وعده اینترنت رایگان برای مدارس دولتی و همه دانش آموزانی که از شبکه شاد استفاده می‌کنند، گفت: در سطح کشور ۲۰ تا ۲۵ درصد دانش آموزان به دلیل کمبود زیرساخت‌ها و تجهیزات امکان استفاده از فضای مجازی را ندارند و این آمار در استان بوشهر معادل ۱۰ تا ۱۵ درصد است.

 

وی تاکید کرد: بازماندن حتی یک دانش آموز از آموزش برای ما زیاد است و با راهکارهای اندیشیده شده و توزیع درسنامه از طریق راهبران آموزشی و ارائه برنامه های آموزشی از طریق صدا و سیما تلاش می‌شود همه دانش آموزان زیر پوشش آموزش قرار گیرند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به ایرنا گفت: در این مدت محتوای آموزشی بومی برای همه درس‌ها تهیه و بانک محتوای آموشی برای کتاب‌های درسی تهیه شده و همه معاونان و شورای معاونان به عنوان ناظر معین برای بازرسی از مناطق آموزشی تعیین شده‌اند.

 

کرمی آموزش سرباز معلمان و معلمان جدیدالورود، توزیع لوازم التحریر رایگان برای دانش‌ آموزان نیازمند، توزیع کالاهای بهداشتی در بین دانش‌آموزان نیازمند را از جمله اقدامات صورت گرفته در استان بوشهر عنوان کرد.

 

وی استقبال نکردن خانواده‌ها از ثبت نام فرزندان خود در مقطع پیش دبستانی خبر داد و گفت: براساس پیش بینی ها امسال باید ۲۲ هزار نوآموز در این مقطع حضور داشته باشند که تاکنون تنها هفت هزار نوآموز ثبت نام شده‌اند.

 

کرمی تاکید کرد: آموزش این گروه از دانش‌آموزان به صورت مجازی ارائه می‌شود.

 

وی یادآور شد: لوازم ضد عفونی کننده مورد نیاز مدارس با یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان