کد خبر : 557
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
-

مهار سیل و ذخیره آب راه استفاده بهینه از منابع

مهار سیل و ذخیره آب راه استفاده بهینه از منابع

به گزارش بوشهرنیوز؛ آب یکی از منابع حیاتی و زیرساختهای اصلی برای توسعه کمی وکیفی کشور در همه زمینه ها به خصوص در بحث شرب، کشاورزی و صنعت و آبادانی است. استان بوشهر در این خصوص جایگاه استراتژیکی دارد. جایگاهی که البته از آن غفلت شده است. در این میان یکی از بحث های اصلی

به گزارش بوشهرنیوز؛ آب یکی از منابع حیاتی و زیرساختهای اصلی برای توسعه کمی وکیفی کشور در همه زمینه ها به خصوص در بحث شرب، کشاورزی و صنعت و آبادانی است. استان بوشهر در این خصوص جایگاه استراتژیکی دارد. جایگاهی که البته از آن غفلت شده است. در این میان یکی از بحث های اصلی اهمیت اجرای سازه های آبخیزداری در استان بوشهر با توجه به کاهش شدید منابع آب است و البته در این خصوص و در این سالها، توجه منابع طبیعی استان به اجرای سازه‌های آبخیزداری ستودنی است و این روند باید ادامه یابد.

 

چه بسا در شمال کشور نیز اگر به جنبه های مختلف آبخیزداری و مدیریت جامع آبریز در ادوار گذشته توجه شده بود در بارندگی اخیر اینگونه شاهد خسارت های میلیاردی نبودیم.

 

کارشناسان معتقدند نقاطی در استان بوشهر وجود دارد که طی چند سال به اندازه یک سال استان های دیگر بارشی ندارند و لذا دلیلی ندارد متوسط بارندگی ۲۰۰ میلیمتری استان روانه دریا شود.

 

خوشبختانه در سال جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، به‌طور گسترده در تمامی شهرستان های استان فعالیت آبخیزداری در دست اقدام است و انصافا منابع طبیعی استان بوشهر همت مضاعفی در اجرای این سازه‌ها دارد.

 

یکی از مسوولین پیگیر در این حوزه، نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی است که با اشاره به نشست اخیر خود با مدیرکل منابع طبیعی استان می گوید مجموعه منابع طبیعی قول داده‌اند که بسیاری از سازه‌های در حال اجرا در استان با کیفیت بالا در زمستان پیش رو آبگیری شود که مایه امیدواری مردم و کشاورزان است.

 

البته خوشبختانه پروژه‌های آبخیزداری استان توانسته است طی سال‌های گذشته رضایت عمومی را جلب کند و ما در زمستان دو سال گذشته شاهد بالا آمدن آب در برخی شهرستان‌ها به واسطه اجرای این پروژه‌ها بودیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان