کد خبر : 5594
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
-

روحیه ا‌شرافیگری عامل اساسی برای خواندن فاتحه کشور!

روحیه ا‌شرافیگری عامل اساسی برای خواندن فاتحه کشور!
یکی از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی اقامه قسط، اجرای عدالت اجتماعی و توجه ویژه به مستمندان و مستضعفان است که با پرتو گرفتن نور انقلاب در ایران به رهبری امام دل‌ها، خمینی کبیر(ره) نه تنها فقط ملت ایران بلکه دیگر ملل اسلامی و آزاده خرسند شدند.؛

روحیه ا‌شرافیگری عامل اساسی برای خواندن فاتحه کشور!

به گزارش بوشهر‌نیوز- یکی از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی اقامه قسط، اجرای عدالت اجتماعی و توجه ویژه به مستمندان و مستضعفان است که با پرتو گرفتن نور انقلاب در ایران به رهبری امام دل‌ها، خمینی کبیر(ره) نه تنها فقط ملت ایران بلکه دیگر ملل اسلامی و آزاده خرسند شدند.

امام خمینی همواره و در مکان‌های مختلف توجه مسؤولان به مستضعفان و همانند مردم زندگی کردن را گوشزده کرده و تذکر دادند که مسؤولان از صف و خط مردم و مستضعفان جدا نشوند و همانطور که مردم زندگی می‌کنند، زندگی کنند.

این توصیه و خط مشی را که با آرمان و ارزش‌های انقلاب همسان است بارها توسط رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مورد تاکید قرار گرفته است.

با وجود توصیه‌های فراوان و اکید برخی از مسؤولان رو به خصلتی آوردند که با روحیات مسؤولان در سال‌های ابتدایی انقلاب فرسنگ‌ها فاصله دارد.

اشرافی‌گری آن مسئله‌ای است که به عنوان آفت برای جامعه و مردم و به ویژه مدیران و مسؤولان به حساب می‌آید، به تعبیر امام خمینی (ره)اگر خوى ارزنده‌ کوخ‏‌نشینى مسئولان به‌سمت کاخ‌نشینی برود، باید فاتحه کشور را خواند.

این تعبیر امام (ره) بسیار دقیق است که مبین و روشن کننده میزان خطرناک بودن این روحیه و آفت زشت است، آفتی که با وجود تلاش و فداکاری‌های فراوان می‌تواند کشور را به انحطاط و نابودی بکشاند.

دست کشیدن مسؤولان از روحیه زهد و ساده‌زیستی دهه ۶۰ به معنای ارتجاع است و این ارتجاع و بازگشت از ارزش‌ها خطری است که نتیجه آن را باید در درون جامعه و در میان مردم دید.

خواه یا ناخواه باید بدانیم که عمل مدیران و مسؤولان بر روحیه و فرهنگ و منش و رفتار جامعه و مردم اثر مستقیم دارد، اگر حاکمان یک ملت رو به خوی اشرافی‌گری و دنیاپرستی آورند، مردم نیز به حداقلی‌ها قانع نخواهند بود و این مایه عقب‌گرد آن جامعه خواهد شد.

متاسفانه ما در سبک زندگی دچار مشکلات و معضلاتی هستیم، یکی از این مشکلات و آفات خطرناک بحث اشرافی‌گری است، این مشکل از طبقات بالا به طبقات پایین سرریز می‌شود.

فساد در میان برخی از مدیران و مسؤولان ناشی از روحیه‌ی زیاده‌طلبی، اشرافی‌گری و تجمل‌پرستی است. اینکه امام بزرگوار بارها بر داشتن زندگی ساده و معمولی مسئولان تأکید داشتند، به همین علت بود.

اشرافی‌گری، تجمل‌گرایی و زیاده‌طلبی آفت انقلاب اسلامی است و مسئولان و مدیران همواره در خطر مبتلا شدن به این ارتجاع قرار دارند.

راه‌حل فائق آمدن بر این مشکل و آفت اساسی بازگشت مسؤولان به روحیه و منش سال‌های ابتدایی انقلاب است، دورانی که اهتمام به خدمت و نوکری مردم و مستضعفان اساس کار بود و بی‌اعتنایی به مال و منصب و مقام در میان اکثر مدیران و مسؤولان موج می‌زد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان