کد خبر : 5629
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۳۹
-

5 راهکار از سوی رهبر انقلاب؛

اقتصاد در حال احتضار چگونه جان می‌گیرد؟

اقتصاد در حال احتضار چگونه جان می‌گیرد؟
برخی مداخلات غیر لازم دولت در اقتصاد، تخریب فضای کسب و کار، وابستگی اقتصاد کشور به نفت، شرطی شدن اقتصاد و معیشت کشور به تصمیمات دشمن، وجود عوامل مخرب اقتصاد از جمله قاچاق، احتکار، اختلاس، دلالی‌های مضر از جمله عوامل داخلی است که باعث شده کشور ما دچار مشکل اقتصادی و معیشتی شود.؛

به گزارش بوشهرنیوز- جنگ اقتصادی حربه جدیدی است که مستکبران جهانی برای فلج کردن اقتصاد ایران اسلامی به کار برده‌اند و البته با تمام توان خود در این مسیر جهنمی گام بر می‌دارند.

امروز مشکل اقتصاد و معیشت مشکل نمره یک کشور ایران است، مشکلی که دشمنان به صورت ناجوانمردانه بر آن می‌تازند و برخی مسؤولان داخلی نیز با سوء تدبیر و اقدام لیبرالی مددکار آنها هستند.

در اینکه دشمن برای تخریب اقتصاد کشور نقشه‌ها و برنامه‌های زیادی دارد، شکی نیست و می‌دانیم دشمنان طماع و مستکبر هر لحظه و هر آینه به دنبال ضربه زدن به ملت ایران هستند.

اما برخی از ضعف‌های اقتصادی کشور و مشکل معیشتی به وجود آمده نتیجه سوء تدبیر و ضعف مدیریتی برخی از مسؤولان و مدیران داخلی و کشوری است.

برخی مداخلات غیر لازم دولت در اقتصاد، تخریب فضای کسب و کار، وابستگی اقتصاد کشور به نفت، شرطی شدن اقتصاد و معیشت کشور به تصمیمات دشمن، وجود عوامل مخرب اقتصاد از جمله قاچاق، احتکار، اختلاس، دلالی‌های مضر از جمله عوامل داخلی است که باعث شده کشور ما دچار مشکل اقتصادی و معیشتی شود.

اکنون نگارنده به دنبال این است که ضمن عنوان دردهای اقتصادی، درمان‌های آن را نیز بیان کند.

۱- افزایش سهولت کسب و کار نخستین درمان اقتصاد کشور است، متاسفانه به تعبیر رهبر معظم انقلاب در این حوزه به اندازه لازم همت نشده است، اگر مشکلات و معظلات سهولت کسب و کار از میان راه برداشته شود قطعا شاهد تحول و توسعه خواهیم بود.

۲- خودکفایی در امور باعث می‌شود که اقتصاد کشور جان تازه‌ای بگیرد، آبرو و عزت کشور وابسته به خودکفایی است، باید خود بتوانیم نیازهای متنوع خود را برطرف کنیم، تولید بنزین در پالایشگاه خلیج فارس نمونه موفقی در زمینه خودکفایی است که باید در دیگر حوزه‌ها توسعه یابد.

۳- برداشتن موانع تولید از دیگر اوامری است که اقتصاد کشور را متحول می‌کند، سال ۹۷ توسط رهبر معظم انقلاب سال رونق تولید نامگذاری شد، اما آیا چقدر مسؤولان ما همت به خرج داده و موانع تولید را از میان راه برداشتند؟!

نتیجه برداشتن موانع تولید حل مسئله اقتصاد و معیشت مردم و حل مشکلاتی چون تورم است که باعث رونق صادرات نیز می‌شود.

۴- عزم جدی و به کارگیری نیروهای جوان و مومن و انقلابی و پرانگیزه از دیگر عوامل شکوفایی اقتصاد کشور است، باید قبول کرد که در این برهه زمانی جوانان انقلابی و جهادی هستند که می‌توانند مشکلات فراگیر کشور را حل و رفع کنند که متأسفانه نسبت به این قشر در امور جفا شده است.

۵- توجه به بخش صنایع و معادن عامل دیگر رونق اقتصاد کشور است، باید حلقه مفقوده صنایع شناسایی و مشخص و دنبال شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان