کد خبر : 5651
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
-

وضعیت تماشایی است؛

افتادن آمریکایی‌ها در چاهی که ده سال قبل برای ایران کندند

افتادن آمریکایی‌ها در چاهی که ده سال قبل برای ایران کندند
عبرت آموز است. چاهی را که ده سال قبل برای ما کنده بودند، حالا خودشان در آن افتاده اند. بی آن که پای تحریک صد ها شبکه ماهواره ای و سیاسی خارجی در میان باشد.؛

به گزارش بوشهرنیوز- به تعبیر رهبر معظم انقلاب وضعیت آمریکا تماشایی است. هر دو نامزد که نماینده دو حزب مهم این کشور هستند، ادعای پیروزی می‌کنند و بعضا نسبت به تقلب در انتخابات هشدار می‌دهند.

گزارش ها از رای دزدی، و حتی رای دادن و رای آوردن مرده ها (در انتخابات کنگره) حکایت می کند! همزمان، خیابان‌ها شاهد تجمعات و زد و خورد گسترده است.

احتمالا بایدن ساعاتی دیگر پیروزی خود را اعلام می‌کند، ستاد او، ترامپ را که اکنون رئیس جمهور مستقر به حساب می‌آید را دزد، متقلب، فاسد، دیوانه و دروغگو می خوانند.

ترامپ در یک سخنرانی که توسط برخی شبکه ها سانسور شد، گفت: “این سیستم، فاسد است . ۱۰۰ ها میلیون دلار علیه ما خرج شد. ۱۰۰ ها هزار رای آمده، که معلوم نیست از کجا آمده؟ انتخابات را طراحی (مهندسی) کرده اند. شمارش، توسط یک ساختار فاسد دموکرات در حال انجام است. برگه های ناشناس را می شمارند که هیچ مهر پستی ندارد”.

او می افزاید: “نمی گذارم کشور، این طوری بی آبرو شود. اگر نگذارند پیروز شوم، کار را به دیوان عالی می کشانم. ایالت‌هایی را که بایدن مدعی آنها شده، قانونا به چالش خواهیم کشید”.

اشاره او به بالاترین نهاد فیصله بخش در انتخابات است؛ جایی که قاضی های همسو با وی، دو بر نامزدهای حامی دوکرات ها هستند. روند قفل شدگی و درگیری، در حال بی آبرو کردن امپراتوری بزرگی است که خود را “پایان تاریخ” می نامید و مدعی بود قله تمدنی دنیاست.

داستان جامعه به شدت قطبی شده آمریکا، روز سه شنبه به پایان نرسید، بلکه تازه، اوج گرفت. آثار اقتصادی و اجتماعی کرونا، جامعه قطبی شده را دچار التهاب بیشتر کرد. اوضاع به قدری بحرانی است که وزیر دفاع آلمان هشدار داده “وضعیت آمریکا به مرز انفجار رسیده است”.

حتی اگر بایدن برنده شود، ترامپ کار خود را با این سیستم کرده. او به مدت چهار سال، شکاف موجود را شدت بخشید. نشریات بسیاری در آمریکا و اروپا، روی جلد خود را به تصویر پرچم از هم گسیخته ایالات متحده مزین کرده اند. این عناوین را مرور کنید:

💢فاکس نیوز: حالا که قانون رعایت نشده و تقلب زیاد بوده، انتخابات در برخی ایالت ها دوباره باید دوباره برگزار شود.

💢نیویورک تایمز: ترامپ چه پیروز شود، چه بازنده، یک چیز مشخص است: او به آسانی کنار نخواهد رفت.

💢فرانس ۲۴: بدترین سناریو در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در حال رقم خوردن است. طولانی شدن روند انتخابات بدون سرانجامی مشخص، فقط یک سناریوی ترسناک نیست؛ بلکه دارد اتفاق می افتد.

💢مجری شبکه NBC: ما در نقطه‌ای هستیم که بزرگترین تلاش برای بی‌اعتبار کردن انتخابات آمریکا در حال انجام است. اگر این اتفاق در هر کشور دیگری رخ می‌داد، رهبران جهان، آن کشور را تهدید به تحریم می‌کردند.

💢سی ان ان ضمن قطع سخنرانی ترامپ: این، رئیس جمهور آمریکاست. قدرتمندترین شخص روی زمین که مثل یک لاک پشت به پشت افتاده و دارد دست و پا میزند و تمام مردم دنیا هم دارند تماشا می کنند! رفتار او خطرناک‌ترین حمله به بنیان دموکراسی است.

عبرت آموز است. چاهی را که ده سال قبل برای ما کنده بودند، حالا خودشان در آن افتاده اند. بی آن که پای تحریک صد ها شبکه ماهواره ای و سیاسی خارجی در میان باشد.

روسیاهی ماجرا اما برای غربزده هایی خواهد ماند که به جای بازگویی واقعیت ها، در حال بزک کدخدای برهنه، و تکبیر و تهلیل و توقیر آن هستند! همین قدر تباه.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان