کد خبر : 5666
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
-

رفتار طاغوتی برخی از مدیران و مسوولان

رفتار طاغوتی برخی از مدیران و مسوولان
مسوولیت و مدیریت در نظام مقدس اسلامی از جایگاه والا و بالایی برخوردار است، چرا که ارتباط مستقیمی در حل و رفع مشکلات مردم دارد بر همین اساس دولتمردان و مسؤولان دیگر باید قدر موقعیت خود را بدانند، اینکه در فلان مسوولیت مشغول هستند، خود به نعمت بزرگ الهی به حساب می‌آید.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، مسوولیت و مدیریت در نظام مقدس اسلامی از جایگاه والا و بالایی برخوردار است، چرا که ارتباط مستقیمی در حل و رفع مشکلات مردم دارد.

بر همین اساس دولتمردان و مسؤولان دیگر باید قدر موقعیت خود را بدانند، اینکه در فلان مسوولیت مشغول هستند، خود به نعمت بزرگ الهی به حساب می‌آید.

انسان زمانی که بتواند مسوولیت داشته باشد و برای یک چنین ملت سرافرازی و با داشتن چنین اهداف و ارزش‌های کار کند و قدم بردارد، قطعا نعمت بزرگی است که باید با اقدامات درست و سنجیده شکر عملی این نعمت را به جا بیاورند.

دولتمردان و مسؤولان در کنار شناخت این نعمت و شکر الهی به جا آوردن باید نسبت به لوازم این نعمت بزرگ دقت و توجه جدی داشته باشند و بر اساس آن عمل کنند.

یکی از لوازم غیرمنفک این نعمت الهی در نظام مقدس اسلامی ساده‌زیستی، قناعت و مردم‌داری است.

گرایش به رفتارهای اشتباه و غلط، گرایش به اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی و گرایش به اسراف و تبذیر اوامری است که در میان دولتمردان طاغوتی رایج است.

متاسفانه مشاهده می‌کنیم برخی از مدیران و مسؤولان که باید همانند مردم باشند، قارون‌وار ظاهر می‌شود و تجمل گرایی و اشرافی‌گری را به رخ همه به ویژه مردم مظلوم و مستضعف نشان می‌دهند.

حکومت ما حکومت اسلامی است و راه ما هم همان راه حکومت علوی باید باشد، البته که ما مانند امیرالمؤمنین(ع) قادر نیستیم که عمل کنیم، اما می‌توانیم آن راه و مسیر را بشناسیم و تشخیص دهیم و به طرف آن حرکت کنیم.

مسئله اشرافیگری را باید برای بزرگی دانست که گریبانگیر کشور و برخی از مسؤولان شده است، اگر این مسئله و آفت در جامعه ترویج پیدا کرد، بعدها به سبک زندگی تبدیل می‌شود.

اگر این آفت خطرناک به سبک زندگی مردم و جامعه تبدیل شد، آثار و تبعات و ریز‌ش‌هایی را با خود به همراه می‌آورد که دیگر این تبعات و ریزش‌ها انتها نخواهد داشت.

فساد در جامعه در بسیاری از موارد ناشی از روحیه زیاده‌طلبی، اشرافی‌گری و تجمل پرستی است و بر همین اساس است که امام راحل و رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بر داشتن زندگی ساده و معمولی توسط مسؤولان تاکید داشته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان