کد خبر : 5711
تاریخ انتشار : شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
-

آقای نوبخت! آلزایمر سیاسی را کنار بگذارید/نامه‌ای مضحک، از سوی آقای همیشه خندان!

آقای نوبخت! آلزایمر سیاسی را کنار بگذارید/نامه‌ای مضحک، از سوی آقای همیشه خندان!
نوبخت بیش از آنکه در نامه خود بخواهد مجلس را مورد هدف قرار داد، دولت و رئیس خود را زده است چرا که دولت به ظاهر تدبیر و امید با شعار "لغو تمام تحریم‌ها" از مردم رأی گرفت، اما نه تنها تحریم‌ها لغو نشد، بلکه بیشتر و بیشتر نیز شد.؛

به گزارش بوشهرنیوز- محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه اخیرا طی نامه‌ای نسبت به سخنان رئیس مجلس واکنش نشان داد.

نوبخت در بخش کلیدی نامه خود علیه مجلس و رئیس آن، نوشته است: مردم ایران به‌جای اعانه و یارانه از مدیران خود رفع تحریم و برداشتن زانوی زور از گلوی اقتصاد ایران را با حفظ عزت‌ملی طلب می‌کنند.

این واکنش دقیقا پس از آن بود که رئیس مجلس، اظهار کرده بود: تصمیمات ما در حوزۀ مسکن، بورس، ترخیص کالاهای اساسی از گمرک، سیاست‌های پولی و بانکی، نظام بودجه‌ریزی، اختصاصِ ارز ترجیحی، سوداگری‌ها در بازار ارز، طلا و خودرو، بی‌تفاوتی نسبت به گرانی‌ها و رها کردن بازار و بی‌توجهی به تولید ملی، به پاستور و بهارستان و باب همایون و میرداماد ارتباط دارد نه به جورجیا و میشیگان و آریزونا.

نوبخت بیش از آنکه در نامه خود بخواهد مجلس را مورد هدف قرار داد، دولت و رئیس خود را زده است چرا که دولت به ظاهر تدبیر و امید با شعار “لغو تمام تحریم‌ها” از مردم رأی گرفت، اما نه تنها تحریم‌ها لغو نشد، بلکه بیشتر و بیشتر نیز شد.

امروز نیز مردم در حال لمس تحریم‌های بیشتر، گرانی‌ها، قرنطینه پلیسی و بی‌تفاوتی نسبت به معیشتشان که تماما دستپخت همین آقایان است، هستند.

چرا نوبخت با این نامه مضحک خود و به تعبیری نامه خودزنی، به دنبال این است که توپ ناکارآمدی و لجاجت و ضعف خود را به زمین نیروهای انقلابی و دلسوز بیندازد؟!

البته جواب مشخص است. نوبخت هم مامور است و هم معذور!

او مجبور است از دولتی دفاع کند که وضع فعلی امروز جامعه و اقتصاد فشل کشور، نتیجه عملکرد آقایان تدبیری است، افرادی که با سوء‌تدبیر خود، امید را از مردم ربودند.

نوبخت بهتر از هرکسی می‌داند که اگر گلوی اژدهای گرانی و ناکارآمدی توسط مدیران جهادی فشرده شود؛ دیگر هیچ بازار داغ و بستری برای تکرار آبان ۹۸، داعیه نامشروع بودن نظام اسلامی و تحریم انتخابات باقی نخواهد ماند.

لازم به تأکید است که طبق تأکیدات مکرر کارشناسان خبره کشور و خاصّه مقام معظم رهبری؛ اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران کمتر از میانگین ۳۰ درصد است.

ضمن اینکه باز هم طبق تأکید رهبر معظم انقلاب، بسیاری از گرانی‌های فعلی در بازار بی‌دلیل هستند.

و این یعنی اینکه به تحریم ربطی ندارند و در پشت پرده آنها جرمی ضد امنیتی در حال وقوع است.

این مقایسه نشان می‌دهد که صحبت‌های قالیباف که علت مشکلات را در داخل کشور می‌داند انطباق بیشتری با عقلانیت دارد تا صحبت‌های نوبخت که علت مشکلات و گرانی‌ها را تحریم معرفی می‌کند!

در هر صورت نوبخت باید آلزایمر سیاسی را کنار بگذارد و بداند چه کسانی معیشت مردم را گروگان گرفته‌اند و تنبلی و سستی و ناکارآمدی و عدم تهدی چه کسانی است که امروز کمر اکثر مردم را خم کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان