کد خبر : 5717
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
-

انتقال کارخانه بوژنه به استان اصفهان/بیکاری ۷۰ کارگر خوزستانی

انتقال کارخانه بوژنه به استان اصفهان/بیکاری ۷۰ کارگر خوزستانی
خبر فروش کارخانه تولید محلول ضد عفونی بوژنه پس از 40 سال فعالیت در استان خوزستان نقل محافل خبری شده است.؛

به گزارش بوشهرنیوز- هنوز تکلیف واگذاری شرکت جنجالی کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی تعیین نشده است که خبر فروش کارخانه تولید محلول ضد عفونی بوژنه پس از ۴۰ سال فعالیت در استان خوزستان نقل محافل خبری شد.

این در حالی است که برخی از کارگران بیش از ۲۰ سال سابقه کار در این شرکت دارند و با فروش شرکت به مالک جدید حدود۶۰ تا ۷۰ کارگر از کار بیکار شدند.

گفته می‌شود خریدار فعلی کارخانه بوژنه شرکت گلرنگ است که پس از خرید این کارخانه قصد انتقال خط تولید آن  به یکی از استان‌های اصفهان، تهران  و یا کرج را دارد.

خط تولید کارخانه بوژنه به استان اصفهان یا تهران منتقل می‌شود

علی سلحشوری یکی از کارگران این شرکت است وی در این رابطه اظهار کرد:  حدود دو ماه گذشته به کارگرها اعلام کردند که قرار است کارخانه را به شرکت گلرنگ بفروشند و پس از فروش، کارگران فعلی شرکت بوژنه زیر نظر کارخانه کلرنگ به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه نیروهای شرکت از جزئیات فروش هیچ اطلاعاتی ندارند، افزود: پس از طرح فروش کارخانه بوژنه مسئوولان فعلی کارخانه، کارگران را مرتب به مرخصی اجباری می‌فرستادند و چند کارگر را برای  کارهای مربوط به انبارگردانی نگه داشتند تا ریز محصولات موجود در انبارها را به مدیریت جدید تحویل دهند.

این کارگر اخراجی گفت: بعد از این تغییر و تحولات هفته گذشته مدیر فعلی طی جلسه‌ای  به کارگرها اعلام کرد که شرکت فروخته شده و قرار است کارخانه به یکی استان‌های اصفهان و یا تهران منتقل شود.

بیکار شدیم

سلحشوری بیان کرد: ما دو شرکت هستیم که زیر نظر کارخانه بوژنه فعالیت می‌کنیم یکی شرکتی که بطری تولید می‌کنید و دیگری بوژنه که مواد ضدعفونی تولید می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر هستیم که با فروش کارخانه از کار بیکار شدیم، عنوان کرد: اکنون فقط سرپرست شرکت، جانشین و یک منشی در شرکت باقی مانده‌اند.

سلحشوری افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز به تولید مواد ضدعفونی کننده اکنون اوج کار شرکت بود و هیچ مشکلی به لحاظ تولید و فروش محصول نداشتیم، ضمن اینکه حقوق و مزایای ما به روز بود.

تولید و فروش شرکت هیچ مشکلی نداشت

یکی دیگر از کارگران شرکت  با اشاره به اخراج کارگران پس از فروش کارخانه، می‌گوید: مسئولان کارخانه به ما پیشنهاد کردند کار فروشندگی انجام دهیم و یا برای کار به  یکی از استان‌های اصفهان و کرج برویم.

وی با بیان اینکه تولید و فروش شرکت هیچ مشکلی نداشت، افزود: هر کدام از کارگران یک خانواده‌ای ۴ تا ۵ نفره هستند و بیکار شدن آن‌ها در این شرایط اقتصادی قطعاً آن‌ها را دچار مشکل می‌کند.

 مالک قصد انتقال خط تولید بوژنه را به استان اصفهان دارد

احمد شجیراتی معاون روابط کار اداره کاره، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان در این رابطه با بیان اینکه حدود ۷۰ تا ۸۰ کارگر در این کارخانه مشغول به کار بودند، اظهار کرد: در ظاهر کارفرمای شرکت به قصد فروش شرکت اقدام به تعطیلی این واحد تولیدی کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این اتفاقات در آخر هفته رخ داد هنوز همکاران ما در بازرسی موفق به شرکت مراجعه کنند تا اطلاعات کاملی بگیرند.

معاون روابط کار اداره کاره، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده به نظر می‌رسد مالک جدید قصد دارد واحد تولیدی بوژنه را از استان خارج  و به استان اصفهان منتقل کند.

شجیراتی با بیان اینکه مالک جدید تحت عنوان شرکت گلرنگ اقدام به خرید کارخانه کرده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه اداره کار شرق اهواز محل مراجعه کارگران است ظاهراً کارگرانی از این کارخانه برای طرح شکایت به این اداره مراجعه کرده بودند.

وی بیان کرد: همکاران ما نیز بلافاصله موضوع را به فرمانداری و کمیسیون کارگری فرمانداری اهواز منعکس کردند که جلسه‌ای برگزار و فردی به نام مردای نام به عنوان مدیر شرکت نیر در جلسه حاضر شدند.

شجیراتی گفت: در این جلسه اعلام کرده که این موضوع صحت دارد و شرکت فروخته شده است، از آنجایی که در این جلسه کارفرمای اصلی شرکت بوژنه و خریدار جدید در دسترس نبودند مقرر شد در جلسه بعدی از آن‌ها دعوت و در حضور مسئوولان راهکار قانونی حل این مشکل مشخص شود.

وی با بیان اینکه مسئوولان استان قطعاً به دنبال جلوگیری از بیکار شدن کارگران هستند، عنوان کرد: به طور حتم اگر صنعتی در استان وجود دارد باید در استان باقی بماند و کارگران خود را حفظ کند، ما به عنوان اداره کار پیگیر وضعیت کارگران  و بازگشت آن‌ها به کار هستیم

شجیراتی گفت: قانونی خاصی وجود ندارد که مانع فروش ملک بخش خصوصی شود اما با ورود دستگاه‌های نظارتی مثل استانداری، سازمان بازرسی و صمت می‌توانند از فروش کارخانه و تبعات آن جلوگیری کنند.

با توجه به شرایط پیش آمده و بیکاری کارگران کارخانه بوژنه باید دید مسئوولان خوزستانی توانایی نجات این کارگران از بیکاری را دارند؟

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان