کد خبر : 572
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
-

آغاز فصل سرما و بکارگیری همه توان پارس جنوبی بوشهر

آغاز فصل سرما و بکارگیری همه توان پارس جنوبی بوشهر

به گزارش بوشهر نیوز؛ بوشهر را می توان مقر تأمین نیاز کشور به سوخت در فصل سرما دانست. نکته ای که این استان و منابع و ذخایر و پالایشگاه هایش را به میدانی استراتژیک در کشور مبدل کرده است. این نکته ای است که محمد شفیع موذنی مدیر پالایشگاه سوم پارس جنوبی بر ان تأکید

به گزارش بوشهر نیوز؛ بوشهر را می توان مقر تأمین نیاز کشور به سوخت در فصل سرما دانست. نکته ای که این استان و منابع و ذخایر و پالایشگاه هایش را به میدانی استراتژیک در کشور مبدل کرده است. این نکته ای است که محمد شفیع موذنی مدیر پالایشگاه سوم پارس جنوبی بر ان تأکید می کند. وی می گوید در راستای افزایش تولید در پارس جنوبی تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است که بهینه‌سازی تجهیزات و فرآیندها از جمله این اقدامات است که نقش مهمی در افزایش تولید دارد.

 

وی با اشاره به بهینه‌سازی تجهیزات و فرآیندها محصول اتان تولیدی در پالایشگاه فازهای چهارم و پنجم پارس جنوبی، یاداور می شود که پالایشگاه سوم پارس جنوبی با حداکثر توان آماده ورود به فصل سرد سال است.

 

نکته حائز اهمیت در این موضوع افزایش کیفیت و کمیت محصولات با اجرای عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه است چرا که کیفیت مواد شیمیایی و کارآیی تجهیزات در تولید پالایشگاه‌های گازی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

از رخدادهای مهم دیگر استفاده از غربال‌های مولکولی ساخت داخل برای نخستین بار در این پالایشگاه است که تعویض این غربال‌ها تاثیر بسیار زیادی در تولید اتان و کیفیت گاز خروجی پالایشگاه داشته است.

افزایش تولید اتان پالایشگاه سوم پارس جنوبی و اتصال خط خوراک این پالایشگاه به پالایشگاه چهارم جهت دریافت روزانه پنج میلیون متر مکعب گاز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این پالایشگاه بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان