کد خبر : 5720
تاریخ انتشار : شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۰۰
-

مسؤولان و مدیرانی که دست بسته وارد محشر می‌شوند/میز خدمتی که روز قیامت، هیزم آتش می‌شود!

مسؤولان و مدیرانی که دست بسته وارد محشر می‌شوند/میز خدمتی که روز قیامت، هیزم آتش می‌شود!
اگرچه گاهی اوقات افراد دنیا دیده و ضعیف الایمان نسبت به مسؤولیت و مدیریت به چشم فرصت نگاه می‌کنند اما اگر نگاه عمیق و جدی باشد به راحتی می‌توان دید که این یک بار است که باید به خوبی از آن مراقبت و محافظت کرد.؛

به گزارش بوشهرنیوز- مدیریت یک امانت الهی است که بر دوش مدیران و مسوولان می‌باشد، امانتی که باید سالم و قابل دفاع و پاسخ بر سر منزل مقصود برسد.

اگرچه گاهی اوقات افراد دنیا دیده و ضعیف الایمان نسبت به مسؤولیت و مدیریت به چشم فرصت نگاه می‌کنند اما اگر نگاه عمیق و جدی باشد به راحتی می‌توان دید که این یک بار است که باید به خوبی از آن مراقبت و محافظت کرد.

نبی مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص) می‌فرمایند: لا یُؤَمَّرُ رَجُلٌ عَلی عَشَرَهٍ فَما فَوقَهُم‌ اِلّا جِی‌ءَ بِهِ یَومَ القیامَهِ مَغلولَهً یَدُهُ اِلی عُنُقِه فَاِن کانَ مُحسِناً فُکَّ عَنهُ وَ اِن کانَ مُسیئاً زیدَ غِلّاً اِلی غِلِّهِ. لا یُؤَمَّرُ رَجُلٌ عَلی عَشَرَهٍ فَما فَوقَهُم‌ اِلّا جِی‌ءَ بِهِ یَومَ القیامَهِ مَغلولَهً یَدُهُ اِلی عُنُقِه

هیچ‌کس نیست که بر ده نفر یا بیشتر، ‌ریاست و امارت داشته باشد مگر اینکه او را روز قیامت در حالی می‌آورند که دستش به گردنش بسته است؛ پس اگر چنانچه آدم درستکاری بود و تقصیری متوجّه او نبود، او را رها میکنند و اگر چنانچه بدکار و گناهکار بود، غل و زنجیرش افزایش پیدا می‌کند.

هر رئیس و مدیری در حوزه ماموریت و کار خود گاهی اوقات می‌توانست مانع کار شر و نادرستی شود اما نشد، ممکن است که از روی منافع، غفلت و یا تنبلی باشد و یا اینکه باید یک کاری در حوزه مسؤولیت انجام می‌گرفت، اما نشد، اینها در روز قیامت پرسش‌های مهمی هستند که باید مدیران پاسخ دهند.

اکنون به خوبی متوجه هستیم ریاست فی نفسه یک خطرات و چالش‌های فراوانی را به همراه دارد، در حالت طبیعی رئیس در روز قیامت دست بسته می‌آید، او به این شکل به پای محاسبه الهی حضور پیدا خواهد کرد.

این مطلب مهمی است که مدیران و مسوولان ما باید پیش از قبول و پذیرفتن مسؤولیت به آن فکر و تدبر کند و اگر به معنای واقعی کلمه، توان و تحمل آن را دارد، آن‌گاه بپذیرد.

ریاست امر شوخی‌بردار نیست چرا تبعات آن علاوه بر دنیا، در آخرت نیز تجلی پیدا می‌کند، آخرتی که دیگر مسؤولیت و پست و مقام و پول و امکانات و پارتی دیگر جوابگو نیست و همه آن مسؤولیت و مدیریت‌ها وبال گردن می‌شود.

متاسفانه گاهی اوقات شاهد هستیم که در بحث نام‌نویسی انتخابات، افراد فوج فوج برای کاندیداتوری حمله‌ور می‌شوند، به راستی آنها در خود چه تحمل و صبر و طاقتی دیدند که دسته به دسته به دنبال دست بسته شدن در قیامت هستند!

مسؤولیت امانتی است که اگر به خوبی از امتحان آن خارج شویم، آبادی آخرت را به دنبال خواهد داشت اما اگر آخرت خود را به آن بفروشیم، عاقبت دردناک و غیرقابل بیان و تحملی را در پیش خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان