کد خبر : 5729
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
-

آن چه داریم ز بیگانه تمنا نکنیم!

آن چه داریم ز بیگانه تمنا نکنیم!
بنابراین اقتصاد ما نباید وابسته به دیگر کشورها و قدرت‌ها باشد چرا که این اصل استقلال و عزت ملت را از بین می‌برد و از طرف دیگری بر اساس تجربیات فراوان، مشکلات و موانع را برطرف نخواهد کرد.؛

به گزارش بوشهرنیوز- اقتصاد مقوله بسیار مهم برای یک جامعه و کشور است، امری که پس از بحث مهم فرهنگ، بقا و استواری آن جامعه و کشور را امضا می‌کند.

اگر اقتصاد ضربه ببیند، دیگر ابعاد لازم برای یک کشور موفق نیز آسیب می‌بیند، اما اگر اقتصاد سرحال و استوار باشد، مابقی اصول نیز تقویت پیدا می‌کند.

کشور ما از ظرفیت و استعدادهای خدایی زیادی برخوردار است، ظرفیت‌هایی که بعضا بالفعل هستند و بعض دیگر بالقوه که باید بالفعل شوند.

اما متاسفانه برخی از دولتمردان ما در یک سیاست نادرست و اشتباه، این استعداد و ظرفیت اقتصادی را به بیرون از مرزها گره زده‌اند، این همان عامل عقب‌ماندگی کشور است.

برجام بهترین نمونه عینی برای این مساله است، توافقی که حتی آب خوردن به آن وابسته شد، در حالی که این توافق شوم نه تنها اثری بر کاهش تحریم‌ها نداشت، بلکه تحریم‌ها را سخت و دوچندان کرد.

بنابراین اقتصاد ما نباید وابسته به دیگر کشورها و قدرت‌ها باشد چرا که این اصل استقلال و عزت ملت را از بین می‌برد و از طرف دیگری بر اساس تجربیات فراوان، مشکلات و موانع را برطرف نخواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب در این رابطه می‌فرمایند: «اقتصاد کشور را مطلقاً به تحوّلات خارجی نباید پیوند زد؛ بایستی برنامه اقتصادی کشور را با توجّه به  امکاناتِ خودمان برنامه‌ریزی کنیم؛ اگر ما بگوییم چنانچه انتخابات فلان کشور، فلان شد، این‌جور میشود؛ اینکه مسائل اقتصادی را منوط به تحوّلات خارجی کنیم ، خطای راهبردی است.»

این همان جایی است که باید عنوان کنیم آن چه خود داریم، نباید ز بیگانه تمنا کنیم چرا که بیگانه، دشمن است و دشمنی کار دشمن است.

بهترین کار تکیه بر درون و داخل کشور است این همان علاج کشور خواهد بود که کشور را دگرگون، رو به جلو، موفق و پر توان می‌کند.

باید این سیاست در ارکان سه قوه به خوبی تقویت شود و این همان نقطه اوج کشور است که موجب اقتدار، عزت و پیشرفت روزافزون کشور می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان