کد خبر : 5738
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
-

زبان عربی در خوزستان، یک فرصت بینظیر برای بین‌المللی کردن هنر انقلاب در منطقه

زبان عربی در خوزستان، یک فرصت بینظیر برای بین‌المللی کردن هنر انقلاب در منطقه
با توجه به شرایط قومیتی و زیستی در خوزستان، امکان گسترش زبان عربی در استان، یک فرصت بی‌نظیر برای ارتباط بین‌المللی و همچنین بین‌المللی کردن هنر انقلاب در منطقه خودمان است.؛

به گزارش بوشهرنیوز- در گام دوم انقلاب اسلامی و با توجه به شرایطی که به برکت انقلاب و خون شهدای انقلاب سبب رویش استعدادهای فرهنگی و هنری جوانان در نقاط مختلف کشور شده است اگر بخواهیم فلسفه وجودی تاسیس حوزه هنری را طی کنیم باید توجه ویژه‌ای نسبت به استان‌ها داشته باشیم و حوزه هنری در گام دوم باید به غیر از تهران هم فکر کند.

بر همین اساس در دوره جدید حوزه هنری و در امتداد مسیر تعالی که شجره طیبه حوزه هنری طی می‌کند، مراکز استانی و جغرافیای گسترده ایران مورد توجه ویژه باید قرار بگیرند.

حوزه هنری بیش از هر چیزی معطوف به رشد هنر انقلاب است، اساساً هنر به عنوان یک پدیده انسانی مگر به حضور و مجاهدت هنرمند و هسته‌های فرهنگی هنری انقلاب رشد و تعالی پیدا نخواهد کرد به همین دلیل حوزه هنری در کادر سازی فرهنگی و هنری تلاش دارد.

مراکز استانی باید به رشد هنر انقلاب، هنرمند انقلاب و رشد هسته‌های هنری انقلابی تبدیل شوند، نیروسازی در میدان عمل و در مواجهه مستقیم با دشمن صورت می‌گیرد.

کنشگری در میدان باید در بستر عمل هنر انقلابی رقم بخورد، از استعدادشناسی تا تلاش برای اینکه این هسته‌ها مستقلاً و بدون وابستگی نهادها مستقل شوند، فرآیندی است که باید در ستاد حوزه پیش برود.

ارتباط با هنرمندان مؤمن و انقلابی، تلاش بر برقراری ارتباط با نیروهای ولایی، تلاش برای برجسته‌سازی هنر انقلاب و اهالی هنر انقلاب از دیگر مسوولیت‌های مرکز استانی است.

همچنین پیوند دوباره برقرار کردن میان اندیشه، هنر و بستر رسانه‌ای نیز از دیگر برنامه‌های لازم توجه در مراکز استان‌ها است.

برای همه استان‌ها و به ویژه خوزستان، خواستار تعیین اولویت‌بندی در حوزه‌های مختلف هستیم.

خوزستان به تبع تجربه زیستی ۴۰ ساله‌اش در حوزه هنری باید بیش از همه در مقوله دفاع مقدس، ادبیات پایداری و هنر و ادبیات مقاومت فعالیت کند چون این استان موطن دفاع مقدس است.

اصلی‌ترین کانون جنگ تحمیلی، خوزستان بوده و طبیعتاً مهم‌ترین سوژه‌ها و روایت‌ها در این استان هست، هرچقدر هم کار کنیم باز کم است.

در خوزستان دو اولویت محتوایی مهم داریم که توجه به دفاع مقدس نباید منجر به بی‌توجهی نسبت به این دو مقوله شود، در خوزستان با تبعیض روبرو هستیم و هنر انقلاب باید نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد.

در روایت صحیح و پیش برنده و اصلاح‌گر، موضوع مستضعفان باید پیشتاز باشند، در توانمندسازی و تربیت نیروی انسانی نیز باید به مناطق کم توجه نیز بیشتر توجه کرد و نیروها و استعداد یابی‌های خود را در چنین مناطقی فعال کنیم که بیشتر هم پای انقلاب می‌مانند.

باید برای توسعه مخاطب نیز مخاطبی که مورد بی‌مهری قرار گرفته را بیشتر مورد توجه قرار دهد.

اولویت سوم نیز با توجه به شرایط قومیتی و زیستی در خوزستان است و امکان گسترش زبان عربی در استان، یک فرصت بی‌نظیر برای ارتباط بین‌المللی و همچنین بین‌المللی کردن هنر انقلاب در منطقه خودمان است.

حوزه هنری باید به هنر و ادبیات عرب زبان توجه بیشتری کند و از این ظرفیت موجود استفاده بیشتری داشته باشد.

امیدوارم که با مدیر جدید، حوزه هنری استان تعالی پیدا نماید و فرصت هم‌افزایی در استان توسعه پیدا کند، همچنین فرصت بهره‌مندی از ابزارها و ظرفیت‌های رسانه‌ای نیز بیش از هر زمان دیگری فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان