کد خبر : 596
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱:۰۹
-

یاوه گویی روزنامه اصلاح طلب درباره سفر اربعین

یاوه گویی روزنامه اصلاح طلب درباره سفر اربعین

به گزارش بوشهرنیوز ؛ روزنامه ابتکار به مدیرمسئولی «محمد علی وکیلی»-نماینده عضو فراکسیون امید- در مطلبی تأمل برانگیز با عنوان «بیماری در کمین زائران بی‌ملاحظه!» نوشت: «انسان اگر گوشه‌ای بنشیند و هیچ‌کاری هم نکند احتمال بیمار شدنش وجود دارد. حال اینکه به مسافرت برود و آن مسافرت با پای پیاده و در کشوری باشد که

به گزارش بوشهرنیوز ؛ روزنامه ابتکار به مدیرمسئولی «محمد علی وکیلی»-نماینده عضو فراکسیون امید- در مطلبی تأمل برانگیز با عنوان «بیماری در کمین زائران بی‌ملاحظه!» نوشت:
«انسان اگر گوشه‌ای بنشیند و هیچ‌کاری هم نکند احتمال بیمار شدنش وجود دارد. حال اینکه به مسافرت برود و آن مسافرت با پای پیاده و در کشوری باشد که تقریباً از نظر بهداشتی به اندازه استاندارهای جهانی نیست، احتمال بروز بیماری چندین برابر می‌شود. زائران اربعین هر سال پیش از سالگرد چهلمین روز درگذشت امام حسین (ع) راهی شهر کربلا می‌شوند. راه طولانی است و مسافران پس از خروج از مرز باید کیلومترها راه بروند تا به مقصد برسند… این احتمال وجود دارد که درمسیر برای زائران اتفاقاتی پیش بیاید که بیشتر مربوط به نکات بهداشتی می‌شود. اگر افراد به درستی این نکات را رعایت نکنند، این احتمال وجود دارد که در دام بیماری بیفتند. بیماری‌هایی که برخی از آن‌ها خطر مرگ را برای فرد به همراه خواهد داشت».

ابتکار در ادامه نوشت:
«این احتمال وجود دارد که به دلیل آلودگی‌های مواد غذایی و آب آشامیدنی زائران در خطر مبتلا به وبا باشند…این تنها به عنوان یک هشدار جدی است برای مسافران صحرای کربلا که بدانند بیماری در کمین آن‌ها است و اگر در این مسیر بی‌ملاحظه باشند، دچار آن می‌شوند».

نکته قابل توجه اینجاست که این روزنامه اصلاح طلب، اربعین را «سالگرد چهلمین روز درگذشت! امام حسین (ع)» معرفی کرده است.

قطعاً رعایت نکات بهداشتی درخصوص پیاده روی اربعین ضروری است اما تذکر به رعایت نکات بهداشتی با هراس افکنی و لجن پراکنی کاملاً متفاوت است.
این روزنامه اصلاح طلب بارها درخصوص مسائل مذهبی و سیاسی به لجن پراکنی پرداخته است.

روزنامه ابتکار در آستانه محرم در مطلبی تأمل برانگیز نوشته بود: «عکس‌هایی در فضای مجازی منتشر شده است که خانواده‌ها به جای تأمین ناهار و شام برای عزاداران در حرکتی نوین همزمان با آغاز سال تحصیلی برای دانش‌آموزان در مناطق محروم، لوازم مدرسه، از لوازم‌التحریر تا کیف و کفش و لباس تهیه کرده‌اند… هرساله کمپین‌های بسیاری برای رعایت مسائل بهداشتی و شهری در روزهای عزاداری امام حسین (ع) برپا می‌شود. آن‌ها تلاش می‌کنند با آگاهی دادن در این باره مردم عزادار را متوجه کنند که عزاداری در فضای شهری باید به گونه دیگری صورت بگیرد…در شرایط فعلی جامعه خطر دزدی کودکان با لباس مشکی توسط افراد سودجو وجود دارد.»

این روزنامه اصلاح طلب چندی پیش سردار حاج قاسم سلیمانی را «سرباز دلواپس سیاست»! نامیده بود!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان