کد خبر : 695
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
-

در حمایت از قانون، علی دایی و مردم

در حمایت از قانون، علی دایی و مردم

به گزارش بوشهرنیوز؛ این روزها نام علی دایی باز هم نقل محافل کشور شده است و حتی به خارج از مرزهای ایران و رسانه های جهان نیز راه یافته است.   این بار اما بهانه این مطرح شدن نه آقای گلی در جهان و نه افتخارات دیگر اوست که برای همیشه در یاد هر ایرانی

به گزارش بوشهرنیوز؛ این روزها نام علی دایی باز هم نقل محافل کشور شده است و حتی به خارج از مرزهای ایران و رسانه های جهان نیز راه یافته است.

 

این بار اما بهانه این مطرح شدن نه آقای گلی در جهان و نه افتخارات دیگر اوست که برای همیشه در یاد هر ایرانی ورزش دوست و باغیرتی خواهد ماند. این بار موضوع چیز دیگری است. درخواست قوه قضاییه از علی دایی برای حضور به عنوان «مطلع» و پاسخگویی درباره وجوه دریافت شده از مردم برای زلزله زدگان کرمانشاه. و البته استنکاف علی دایی از حضور در این جایگاه.

 

شکی نیست که علی دایی یک افتخار ملی و یک نوستالوژی فوتبالی برای همه مردم ماست. او به نوعی نماد پشتکار و تلاش برای رسیدن به آرزوهاست. همه ما به یاد داریم روزها و سالهایی را که علی دایی با تجربه نمودن اوج و فرودهای بسیار، سعی کرد تا با قدرت و موفقیت در فوتبال ایران نقش ایفا کند و در نهایت به مقام آقای گلی جهان برسد.

 

اما همه اینها نمی تواند دلیلی باشد برای اینکه کسی، هر کسی، زیر بار قانون نرود. همه در برابر قانون برابرند و هیچکس نباید خود را برتر و بالاتر از قانون بداند که در این صورت سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و بنای خطرناکی پایه گذاری خواهد گشت.

 

به خصوص اینکه مدعی باشیم ریگی به کفش نداریم و همه کارهایمان قانونی و درست و صحیح بوده است پس بنابراین نباید ابایی داشته باشیم از اینکه برای ادای توضیح در مقابل مقام قانونی قرار بگیریم.

 

شاید بتوان گفت چنین رویکردی بیش و پیش از همه به ضرر جایگاه و پایگاه مردمی خود علی دایی تمام شود.

 

به هر حال می توان او را نتیجه حمیات های مردم و همین نظامی دانست که اینک بخش قانونی اش، او را به عنوان مطلع- و نه متهم یا مجرم- دعوت به ادای توضیحات کرده است.

 

و این ابتدایی ترین حق قانونی سیستم نظارتی کشور است که می بایستی به انجام برسد وکسی را یارای آن نباشد تا در برابرش به هر دلیل موجه یا ناموجهی، مقاومت کند.

 

و شکی نیست که انجام این امر قانونی هم دفاع از هویت قانون کشور، هم حمایت از علی دایی و هم صیانت از حقوق همه مردم است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان