کد خبر : 7123
تاریخ انتشار : شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
-

چگونه با اطرافیان و آشنایان بحث سیاسی کنیم؟

چگونه با اطرافیان و آشنایان بحث سیاسی کنیم؟
همیشه در بحبوحه انتخابات مردم با یکدیگر به بحث‌های سیاسی می‌پردازند، بحث‌هایی که گاه روشنگری به همراه دارد و گاه به مجادله و دلخوری کشیده می‌شود.؛

به گزارش بوشهرنیوز- در آستانه انتخابات پر تب و تاب ریاست جمهوری هستم، آزمونی سخت، داغ و تاثیرگذار که در سرنوشت چندین ساله کشور اثر مستقیم و مهمی دارد.

انتخابات ریاست جمهوری همواره برای مردم مهم بوده چرا که مردم با رای خود رئیس جمهور را انتخاب می‌کنند، فردی که شخص دوم کشور است و قدرت اجرایی را در دست دارد.

همیشه در بحبوحه انتخابات مردم با یکدیگر به بحث‌های سیاسی می‌پردازند، بحث‌هایی که گاه روشنگری به همراه دارد و گاه به مجادله و دلخوری کشیده می‌شود.

در این نوشته به دنبال این هستیم که به صورت خلاصه بایدها و نبایدهای بحث سیاسی با اطرافیان را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.

نکته اول) قرار نیست همه با شما هم نظر باشند. سلایق و عقاید متفاوت و مختلف است، پس از هم نظر نبودن با دیگران، ناراحت و آزرده خاطر نشوید.

نکته دو) اگر در جریان بحث سیاسی با دیگران خشمگین و عصبانی شدید، فورا بحث را ترک و یا تغییر دهید. چرا که در عصبانیت، آثار سوء فراوان است.

نکته سه) به شنونده خود اجازه صحبت دهید. بگذارید صحبت کند و ابهامات خود را بیان کند، این مساله به مخاطب شما این حس را می‌دهد که شنونده‌ای دارد و این کمک می‌کند که مخاطب مسائل حق را به راحتی بپذیرد.

نکته چهار) مسائل شخصی را قاطی مسائل سیاسی نکنید. نگذارید حرمت‌ها در جریان مذاکرات با دیگران پایمال شود.

نکته پنجم) از گفتن کلمات زشت، آزار دهنده و لقب دادن بپرهیزید. چرا که باعث رنجش و عصبانیت مخاطبتان می‌شود.

نکته ششم) در پاسخ دادن عجله نکنید و با آرامش نظر دهید. این باعث می‌شود که شما شمرده شمرده استدلالات راستین خود را بیان کنید.

نکته هفتم) صحبت‌های قابل قبول طرف مقابل را تایید کنید. این حس خوبی را به مخاطب شما تزریق می‌کند.

نکته هشتم) روابط دوستانه و اختلاف نظرات خود را تفکیک کنید چرا که شما مدت کمی را بحث می‌کنید اما برای مدت طولانی دوست هستید.

نکته نهم) با همه اختلافات یک هدف مشترک دارید، آن هم جامعه بهتر

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان