کد خبر : 719
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
-

طرح جدیدی برای حفظ منابع آبی استان بوشهر؛

ممنوعیت توسعه باغهای بوشهر همزمان با احداث ۱۲ سد جدید!

ممنوعیت توسعه باغهای بوشهر همزمان با احداث ۱۲ سد جدید!
بوشهر نیوز: آنچنان که مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر گفته با ساخت ۱۲ سد متوسط و کوچک در سطح استان به علت کاهش شدید منابع آبی، توسعه باغات در استان بوشهر ممنوع است!؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ یکی از تصمیمات اخیر مسوولان بوشهر در جهت حفظ منابع آبی، جلوگیری از توسعه باغات استان اعلام شده است! این در حالی است که شاپور رجایی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر معتقد است استان بوشهر در سال‌های اخیر با کاهش بارش‌ها و افت آورد رودخانه‌ها و همچنین کاهش سطح ایستابی روبرو بوده است و مشکلاتی را در زمینه تامین آب کشاورزی ایجاد کرده است.

 

ایشان از ساخت ۱۲ سد متوسط و کوچک در سطح استان خبر داده که هفت سد در دشتستان، سه سد در شهرستان دشتی و یک سد در جم و یک سد در عسلویه احداث می‌شود که در مجموع دارای حجم مخزن ۳۶.۶ میلیون متر مکعب هستند.

 

رجایی از تامین حقابه‌های تاریخی حاشیه حله هم یاد کرده که متناسب با آب موجود در سد رئیسعلی دلواری، آب حقابه‌بران تاریخی حاشیه حله تامین خواهد شد.

 

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر با توجه به ممنوعیت توسعه باغات در استان تأکید می کند که بر اساس مصوبه های ملی و استانی و به علت کاهش شدید منابع آبی، توسعه باغات در استان بوشهر ممنوع است.

 

موضوع کاهش سرانه آب تجدیدپذیر استان بوشهر البته از موضوعات استانی و بلکه ملی است.

 

با توجه به اینکه سرانه آب تجدید پذیر در استان بوشهر در سال آبی گذشته به ۶۷۶ مترمکعب به ازای هر نفر کاهش یافته است میانگین حجم آب تجدید پذیر استان بوشهر در دوره بلند مدت معادل دو هزار و ۲۹۳ میلیون متر مکعب در سال ثبت شده است.

 

این رقم در بازه زمانی ۱۵ سال اخیر یک هزار و ۹۶۹ و در بازه زمانی ۱۰ سال اخیر یک هزار و ۶۶۴ میلیون مترمکعب بوده است. در سال آبی ۹۷-۹۶ میزان آب تجدید پذیر در استان بوشهر به ۷۹۴ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان