کد خبر : 750
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
-

آیا مردم بوشهر مثل تابستان گذشته باز هم کم آبی را شاهد خواهند بود؟؛

مشکل کمبود آب استان بوشهر کی رفع می شود؟

مشکل کمبود آب استان بوشهر کی رفع می شود؟
بوشهرنیوز: کم آبی در تابستان گذشته زحمات زیادی را برای مردم بوشهر پدید آورد و به همین دلیل باید با اجرای طرح‌های مناسب از تکرار مشکلات بی‌آبی برای مردم جلوگیری کرد.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ استان بوشهر یکی از مراکزی  است هر ساله با معضل کم آبی روبروست. معضلی که در تابستان گذشته براستی مردم را به رنج و مشقت انداخت. این نکته ای است که عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر هم بر آن تأکید کرده است.

 

وی در نشست جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان بوشهر گفته که در راستای رفع مشکلات تامین آب استان تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته و پیگیری مستمری در این زمینه داریم.

 

وی با تاکید بر اینکه باید با اقدامات مناسب مانع از تکرار مشکلات کم‌آبی در تابستان سال آینده شویم یادآوری کرده که امسال با مشکلات و کمبودهای زیادی روبرو بودیم و این مشکلات نباید سال آینده تکرار شود.

 

استاندار بوشهر با بیان اینکه مردم شهرستان دشتستان در تابستان امسال با تنش آبی شدیدی روبرو بودند، اضافه کرد: برای رفع مشکلات آب نشست‌های تخصصی با مسئولان کشوری برگزار شده و معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو دنبال رفع مشکلات آب استان هستند.

 

وی بر لزوم پیگیری مناسب برای اجرای تصمیماتی که در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شده تاکید کرد و ادامه داد: تصمیماتی درمورد طرح‌های آبرسانی استان بوشهراتخاذ شده که باید تا تابستان آینده به نتیجه برسند.

 

گراوند با اشاره به موافقت وزارت نیرو با شیرین‌سازی آب دریا برای حل مشکل تأمین آب آشامیدنی برازجان خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم برای عملیاتی شدن برداشت آب دریا و نصب آب‌شیرین‌کن در راستای تأمین آب برازجان انجام شود.

 

وی همچنین از صدور مجوز برای راه‌اندازی آبشیرین‌کن در عسلویه خبر داد و افزود: طرح آب‌شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی بوشهر و کنگان، آب‌شیرین‌کن دلوار و سه روستای دیگر نیز نقش مهمی در تامین آب خواهند داشت.

 

 

اما سوالی که هنوز برای مردم استان بوشهر وجود دارد این است که براستی مشکل کمبود آب استان بوشهر کی رفع می شود؟

 

می دانیم که کم آبی در تابستان گذشته زحمات زیادی را برای مردم بوشهر پدید آورد و به همین دلیل باید با اجرای طرح‌های مناسب از تکرار مشکلات بی‌آبی برای مردم جلوگیری کرد.

 

آری؛ استان بوشهر یکی از مراکزی  است هر ساله با معضل کم آبی روبروست. معضلی که در تابستان گذشته براستی مردم را به رنج و مشقت انداخت. این نکته ای است که عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر هم بر آن تأکید کرده است.

اما آیا تأکید لفظی بدون اقدام و عمل واقعی مسوولان ذیربط کافی است؟!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان