کد خبر : 7614
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
-

مشکلات خوزستان در نگاه مقام معظم رهبری

مشکلات خوزستان در نگاه مقام معظم رهبری
اعتراضات اخیر در استان خوزستان که عمدتا به جهت مشکلات آبی شکل گرفته بود با واکنش مدبرانه رهبر انقلاب روبه رو شد. حضرت آیت الله خامنه ای به نکات بسیار مهمی اشاره کردند که بعضا اشاره به آغاز و اساس مشکلات دارد. ؛

به گزارش بوشهرنیوز- اعتراضات اخیر در استان خوزستان که عمدتا به جهت مشکلات آبی شکل گرفته بود با واکنش مدبرانه رهبر انقلاب روبه رو شد. حضرت آیت الله خامنه ای به نکات بسیار مهمی اشاره کردند که بعضا اشاره به آغاز و اساس مشکلات دارد.

استعدادهای طبیعی استان خوزستان مورد تاکید قرار گرفته شد و اشاره ای مهم به توصیه های قبلی شد که اگر به آنها عمل میشد مشکلات امروز در خوزستان وجود نداشت یا دستکم به این شدت نبود.
رهبر معظم انقلاب با تصریح بر وفاداری مردم خوزستان و البته خدمات این مردم در دوران دفاع مقدس بر منصفانه نبودن وضعیت موجود در استان تاکید کردند.
از بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص اینگونه تحلیل میشود که مسولین کشور ضمن توصیه های قبلی به درستی به این مشکلات موجود نپرداخته اند و در نهایت موجب رنجش مردم باوفای این استان شده است.
در واقع غیر از مسایل طبیعی مانند خشکسالی کم کاری مسولین کشور موجب تشدید مشکلات و گلایه مردم شده است. این موضوع میتواند درس مهمی برای مسولین آتی کشور باشد که مشکلات این چنینی از قبل قابل پیشگیری هستند.
موضوع بسیار مهمی که رهبر معظم انقلاب به آن توصیه کردند آن است که مردم نباید اجازه سوءاستفاده بیگانگان را دهند. در نتیجه اینگونه تحلیل میشود که مسولین کشور نیز باید به اهمیت موضوع توجه کنند به آن جهت که بی توجهی آنان نه تنها موجب رنجش مردم خواهد شد بلکه میتواند بستری برای سوءاستفاده دشمنان را فراهم کند.
نیازهای بدیهی مانند آب یا فاضلاب که در خوزستان به عنوان کانون اعتراضات بوده مسایلی هستند که هیچ ارتباطی با تحریم نداشته و صرفا نوع مدیریت در کیفیت آن اثر گزار خواهد بود.
متاسفانه مسولان کشور این موضوعات مهم را مورد توجه خود و اولویت کاری خود قرار نداده اند. با توجه به استقرار قریب الوقوع دولت جدید این توصیه های مهم و مدبرانه رهبر انقلاب باید در دستور کار دولت جدید قرار بگیرد و فورا وضعیت استان خوزستان که طبق فرمایش رهبری دارای استعداد های طبیعی و کارخانه های فراوان است به حالت بهتری تغییر یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان