کد خبر : 771
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
-

به مناسبت 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی؛؛

۱۳آبان؛ تپش دوباره مقاومت در رگ ملت

۱۳آبان؛ تپش دوباره مقاومت در رگ ملت
بوشهرنیوز: امسال 13 آبان رنگ دیگری دارد و جلوه ای دیگر؛ تا استکبار و خوی مستکبرانه اش هست، 13 آبان هم برقرار است و تا ظلم در جهان باقی است و مظلومی در دنیا در رنج و درد، فریاد استکبارستیزی امت مسلمان ایران هم همصدا با دیگر آزادیخواهان عالم در غرب و شرق جهان، طنین انداز است.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ سیزدهم آبان در تاریخ معاصر ایران روزی به یادماندنی و جاودانه است که به نوعی می توان گفت با هویت ملی و مبانی دینی ایرانیان مسلمان پیوند خورده و تداعی کننده ارزشهای ناب و مبارزات تابناکی است که در طول تاریخ مبارزاتی ایرانیان آزادی خواه و مومن بخصوص در سده های اخیر ظهور و بروز یافته است.

 

این روز مناسبتها و وقایع تاریخی بسیاری را به همراه دارد؛ از تبعید امام امت توسط رژیم سفاک پهلوی گرفته تا روز به شهادت رسیدن دانش آموزان پاک نورسته ای که با خونشان نهال آزادی خواهی و دین پروری را آبیاری نمودند و از واقعه مهم و سرنوشت ساز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجوسان پیرو خط امام گرفته تا روز مبارزه با استکبار جهانی که به همین مناسبت نامگذاری گردید.

 

براستی و درستی باید گفت تک تک وقایعی که به لحاظ تاریخی در این روز اتفاق افتاده و همزمانی آنها گویا و جویای حقیقتی ناب و تابناک است که همان نهضت مبارزه و ایستادگی و پایمردی ملت مسلمان و رشید ایران است در برابر دشمن قسم خورده اش که همان استکبار جهانی باشد و نیز شکوفایی نهال آزادی خواهی و ظلم ستیزی که بارقه های عینی ایمان مذهبی و اعتقادات دینی ماست و در رخدادهای تاریخی این روز می توان نشانه ها و نمادهای روشنی از آن را بازیافت.

 

امام امت چرا از ایران  برای مدتی مدید تبعید شد؟ خون پاک دانش آموزان معصوم توسط عمال حکمت دیکتاتوری مستبد و خودکامه پهلوی چرا بر زمین ریخته شد؟ لانه جاسوسی امریکای جهانخوار چرا توسط دانشجویان پیرو خط امام تسخیر شد و در نهایت اینکه چرا چنین روزی به عنوان روز مبارزه با استتکبار جهانی نامگذاری گردید؟

 

در تک تک این رخدادها و وقایع تاریخی می توان رد اعتقادات دینی و منویان و فرامین آیین انسان ساز و آزادی بخش اسلام را به نظاره نشست.

 

اینکه خداوند انسان را آزاد آفریده است و نباید ظلم را بپذیرد و نیز به کسی ظلم نکند و اینکه آزادی حق اسنان و دفاع از آن و تلاش برای رسیدن به آن در واقع نه تنها یک موهبت انسانی و دستاورد بشری و خواست زمینی بلکه نمادی از یک حقیقت آسمانی و ودیعه خدایی و نعمت الهی است که می تواند و باید زمینه ساز و فراهم آورنده میدانی برای رسیدن به بسیاری از آرمانها و خواستهای انسانی و اسلامی هم باشد.

 

آزادی می تواند یک کشور و ملت را به استقلال برساند و برایشان فضایی ملهم از رستگاری و حرکت و تلاش و پویایی رقم زند.

 

و این آزادی وقتی در ذیل حقایق دینی و مفاهیم معنوی و آموزه های مذهبی و تحت لوای اسلام عزیز به تعریف کامل و جامع و مانع خود برسد می شود همان نهال برومندی که در سایه سار دین، اسنان را به رفیع ترین قله های عظمت و معنویت رهنمون می سازد.

 

ارزش و اهمیت ۱۳ آبان با همه رخدادهای تاریخی و وقایع سترگ و شگرفی که در آن رخ داد به تداعی شدن همین معانی و یادآوری همین آموزه هاست که در آن منتشر و مستر است.

 

امام امت حاضر نشد زیر بار ظلم دیکتاتوری برود و هجر و فراق و تبعید و درد و رنج ناشی از آن را بر امن و رفاه کنج عزلت ترجیح داد و رهسپار غربت شد.

 

دانش آموزان مسلمان حاضر نشدند سیطره فرهنگ دین ستیز و غرب گرای حکومت خودباخته پهلوی و استبداد جاری در آن را بپذیرند پس ببا خون سرخ خویش پیام آزادگی و رهایی را در گش جان همه ایرانیان آزادیخواه طنین انداز کردند.

 

دانشجویان مسملمان بصیر و فهیم خط امام حاضزر نشدند ادامه حرکت خزنده و شیطانی شیطان بزرگ را در لانه جاسوسی اش در ایران انقلابی تحمل کنند و دست به ان اقداکم انقلابی زدند که به تعبیر امام امت از انقلاب اول هم بزرگتر بود.

 

و بالاخره اینکه ۱۳ آبان با همه نمادها و نمودهایش روزی است که مبارزه و ایستادگی در برابر استکبار جهانی را به همه ما یادآوری می کند و تاریخ سبز و سرخ جهاد و مبارزه در این راه سترگ و سنگلاخ اما شیرین را درذهنمان تداعی می نماید.

 

تا استکبار و خوی مستکبرانه اش هست، ۱۳ آبان هم برقرار است و تا ظلم در جهان باقی است و مظلومی در دنیا در نج و درد، فریاد استکبارستیزی امت مسلمان ایران هم همصدا با دیگر آزادیخواهان عالم در غرب و شرق جهان، طنین انداز است.

 

و آری؛ سیزدهم آبان در تاریخ معاصر ایران روزی به یادماندنی و جاودانه است که با هویت ملی و مبانی دینی ایرانیان مسلمان پیوند خورده و تداعی کننده ارزشهای ناب و مبارزات تابناکی است که در طول تاریخ مبارزاتی ایرانیان آزادی خواه و مومن ظهور و بروز یافته است.

 

گرامی باد این موقف بزرگ و موضع عظیم که آبشخورش دین و آیین و نتیجه اش سربلندی و اقتدار و عزت روزافزون اسلام و ایران در برابر شیطان بزرگ است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان