کد خبر : 7817
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
-

به تعبیر امام خمینی(ره) چه کسانی ممکن است انقلاب را یک شبه بفروشند؟

به تعبیر امام خمینی(ره) چه کسانی ممکن است انقلاب را یک شبه بفروشند؟
اما مهمترین صفت برای مسوولان آن حکومت، ساده‌زیستی است، یک مسوول در نظام مقدس اسلامی باید همانند افراد ضعیف جامعه زندگی کند و هیچگاه به سمت و سوی اشرافیت قدم برندارد.؛

به گزارش بوشهرنیوز- اساس حکومتداری در نظام مقدس اسلامی باید بر اساس عدالت و دین‌داری باشد، اگر این دو شاخصه به معنای واقعی کلمه در کالبد حکومت شکل بگیرد، دیگر جای هیچ نگرانی نخواهد بود.

اما مهمترین صفت برای مسوولان آن حکومت، ساده‌زیستی است، یک مسوول در نظام مقدس اسلامی باید همانند افراد ضعیف جامعه زندگی کند و هیچگاه به سمت و سوی اشرافیت قدم برندارد.

مسوول نظام مقدس اسلامی، باید علی بن ابی‌طالب(ع) را الگوی خود قرار دهد، آقایی که همانند ضعیفترین افراد مملکت خود زندگی می‌کرد، می‌پوشید و می‌خورد و می‌آشامید.

افرادی که به واسطه انقلاب مسوول شدند و در روحیه اشرافی‌گری غرق شدند، خطرناک‌ترین افراد برای انقلاب و کشور هستند چرا که این روحیه شوم بر همه رفتارها و گفتارها و مواضع و امضاء‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

امام خمینی(ره) از این افراد اینگونه تعبیر می‌کنند که ممکن است یک شبه انقلاب را به دشمن بفرو‌شند یا به تعبیری خائن به آرمان‌ها و ارزش‌ها باشند.

ایشان فرمودند: آنهایی که در خانه‌‏های مجلل، راحت و بی‏درد آرمیده ‏اند و فارغ از همه رنج‌ها و مصیبت‌های جانفرسای ستون محکم انقلاب و پابرهنه ‏های محروم، تنها ناظر حوادث بوده ‏اند… نباید به مسئولیت‌های کلیدی تکیه کنند، که اگر به آنجا راه پیدا کنند چه بسا انقلاب را یک‌شبه بفروشند.

همچنین افزودند: و حاصل همه زحمات ملت ایران را بر باد دهند، چرا که اینها هرگز عمق راه طی شده را ندیده‌اند و فرق و سینه شکافته نظام و ملت را به دست از خدا بیخبران مشاهده نکرده‌اند و از همه زجرها و غربت های مبارزان و التهاب و بیقراری مجاهدان که برای مرگ و نابودی ظلم بیگانگان دل به دریای بلا زده‌اند، غافل و بیخبرند.

این توصیه اساسی امام امت باید در ذهن همه باشد. نباید افراد اشرافی و کاخ‌نشین را در مسندها قرار دهیم، افرادی که از دشمن، خطرناک‌ترند چرا که در لباس دوست و آشنا، دشمنی می‌کنند.

مردم اساسا و فطرتا از مسوولان اشرافی بیزار هستند و در نقطه مقابل عاشق مدیران و مسوولان متواضع، خاکی، ساده‌زیست و خدوم هستند.

مردم باید همواره در انتخابات این مساله را به صورت اساسی مورد توجه قرار دهند، افرادی را انتخاب کنند که در حد و قواره نظام مقدس اسلامی که به ساده‌زیستی توصیه می‌کند، باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان