کد خبر : 7840
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
-

مدیر جهادی کیست؟

مدیر جهادی کیست؟
مدیر جهادی در فرهنگ دینی تنها یک نیت برای خدمت کردن دارد آن‌هم خداست. او برای رضایت خدا کار می‌کند نه اینکه چشمش به پایتخت‌نشینان باشد تا پست‌های بالاتری را شکار کند.؛

به گزارش بوشهرنیوز- برخی افراد مسئول خود را مدیر جهادی می‌دانند و متوهمانه این لقب مقدس را یدک می‌کشند بدون آن که معنای واقعی آن را بدانند.

اطرافیانش هم با گرفتن چند عکس از حضور میدانی او در مکان‌های مختلف با پس‌زمینه‌ای از مردم به این توهم دامن می‌زنند. البته برای برخی مدیران باید گفت که اصولا اطرافیان خالق این توهم‌اند.

این روزها که خیلی‌ها عنوان مدیر جهادی را در خیالشان یدک می‌کشند باید به مسمای این عنوان توجه ویژه‌ای داشت تا در دام بازی رسانه اعوان‌ و انصار این جماعت اسیر نشویم.

به بهانه بازار داغ به این‌ و آن مدیر جهادی گفتن، نیم‌نگاهی به تعریف مدیر جهادی بندازیم تا جنس اصل از تقلبی برایمان روشن شود.

مدیر جهادی در فرهنگ دینی تنها یک نیت برای خدمت کردن دارد آن‌هم خداست. او برای رضایت خدا کار می‌کند نه اینکه چشمش به پایتخت‌نشینان باشد تا پست‌های بالاتری را شکار کند.

در بعد فردی انسانی صبور، مخلص و معتقد به وعده‌های الهی است او برای رسیدن به اهداف خود و سازمانش به شیوه‌های غیراخلاقی و زد و بند متوسل نمی‌شود.

او عافیت‌طلب نیست به استقبال چالش‌ها و مشکلات می‌رود و با شیوه‌های نوین و ابتکاری از سد موانع عبور می‌کند، البته در چارچوب دین و قانون، تکرو و لج باز نیست و اهل مشورت و استفاده از خردجمعی است.

یک مدیر جهادی نه تکنوکرات است نه اهل اشرافی‌گری است و نه مروج مصرف‌گرایی و سرمایه‌داری است و با اینها یک دنیا تضاد دارد چرا که تفاوت اصلی مدیریت جهادی با سایر نظام‌های مدیریتی در این است که تمام اصول و شیوه‌ها از اسلام اقتباس‌شده نه ایسم هایی که انسانیت را به لب پرتگاه کشانده‌اند.

مدیر جهادی پرکار است، تحول‌آفرین است سرعت در عمل به کارها دارد او به بیت‌المال اهمیت می‌دهد و مناصب را بین دوستان و اقوامش به حراج نمی‌گذارد.

از مدیر جهادی سخن گفتن تمامی ندارد ولی شما با همین چند ملاکی که از قرآن و روایات و کلام مقام معظم رهبری فهمیده می‌شود به ما چند مدیر جهادی معرفی کنید.

آیا واقعا با وجود چنین مسوولان جهادی مشکلات حل و رفع نمی‌شوند؟ پس باید دانست که مشکل کار در مسئولان غیرجهادی و غیرمتعهد است، والا این مشکلات را به راحتی می‌توان حل و رفع کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان