کد خبر : 7945
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
-

نخستین پیروزی تهران در وین/ غربی‌ها پیش‌نویس ایران را پذیرفتند

نخستین پیروزی تهران در وین/ غربی‌ها پیش‌نویس ایران را پذیرفتند
به گفته یک منبع آگاه: غربی‌ها مجبور شدند روی پیش‌نویس ایران مشغول به مذاکره شوند. این اولین پیروزی ایران در نبرد وین است.؛

به گزارش بوشهرنیوز- به گفته یک منبع آگاه: غربی‌ها مجبور شدند روی پیش‌نویس ایران مشغول به مذاکره شوند. این اولین پیروزی ایران در نبرد وین است. در این دور طرف غربی اسیر ابتکار عمل ایران شد و بعد از آن‌که تنها پس از دو جلسه بررسی در کارگروه‌ها ناگهان روند مذاکرات را به درخواست آمریکایی‌ها در هفته گذشته ناقص گذاشت، حالا به مذاکره و روند درگیر‌شدن در مذاکره در چارچوب بررسی پیش‌نویس‌های ایران بازگشته و در مقابل عمل‌گرایی ایران مجبور به پذیرش واقعیت و واقع‌گرایی شد.

 پس از شکست آمریکا و شرکایش در همراه‌سازی کشورهای منطقه مانند ترکیه و امارات و همچنین چین و روسیه یعنی دو شریک هم‌سوی ایران در مذاکرات، و پس از شکست آمریکا در افزایش فشار تحریمی و تاثیرگذاری بر ایران از طریق معتبرسازی تهدید، حالا وضعیت مذاکرات نشان می‌دهد که طرف‌های غربی بیشتر به میز مذاکره فکر می‌کنند، درحالی‌که اسراییل تنها مخالف تداوم مذاکرات و حصول توافق احتمالی مانده است، چرا که دو هفته تلاشش در سفرهای اروپایی و تماس با آمریکا برای نمایش نقش پلیس بد با شکست مواجه شده و حالا از سر عصبانیت به تندروی بی‌حاصل برای تشدید تنش‌ها روی آورده که نقش خودش را متقاعدکننده نشان دهد.
تروئیکای اروپایی فشار بسیار زیادی را برای تخریب مذاکرات با ۳ هدف مشخص در دستور کار قرار داده که شامل امتیازگیری از چین و روسیه، امتیازگیری از ایران و امتیازگیری از اتحادیه اروپا به نمایندگی مورا و بورل است. اتحادیه اروپا از فشار تروئیکا به‌شدت ناراضی است.
انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان