کد خبر : 805
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
-

گزارش کارشناسان هواشناسی درباره آب و هوای بوشهر؛

استان بوشهر آخر هفته پربارانی دارد/ احتمال آبگرفتگی و سیل

استان بوشهر آخر هفته پربارانی دارد/ احتمال آبگرفتگی و سیل
بوشهرنیوز: به گفته کارشناسان اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بارش شدید باران و تگرگ در استان طی روزهای آخر هفته جاری و احتمال بروز سیلاب در استان بوشهر وجود دارد.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ به گفته کارشناسان اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بارش شدید باران و تگرگ در استان طی روزهای آخر هفته جاری و احتمال بروز سیلاب در استان بوشهر وجود دارد.

با توجه به افزایش ناپایداری‌های جوی و پیش‌بینی بارش شدید باران گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد طی روزهای چهارشنبه تا جمعه احتمال بروز سیلاب در استان وجود دارد.

در همین راستا نسبت به آبگرفتـگی معابر عمومی و اختلال در رفت و آمدهای درون شهری در مناطق شمالی و مرکزی استان شامل دیلم، گناوه، بوشهر، خارگ و مناطقی از دشتستان و تنگستان هشدار داده می شود و احتمال ریزش تگرگ دور از انتظار نیست.

با توجه بارش شدید باران در استان کهگیلویه و بویراحمد و مناطقی از استان‌های فارس و خوزستان نسبت به سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی و همچنین وقوع سیلاب در مسیرهای جاده‌ای منتهی به استان‌های هم‌جوار هشدار داده می‌شود.

کارشناسان اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر توصیه می شود برای جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هم استانی های عزیز، سازمان های امدادی و مدیریت بحران بکار گرفته شود.

طی همین مدت به سبب وزش باد شدید و گـاهی تندبادهای لحظه ای خصوصاً بر روی خلیج فارس و سواحل استان، نسبت به افزایش شدید ارتفاع موج و تلاطم دریا در این نواحی هشـدار داده می شود.

پیش‌بینی می‌شود سرعت وزش باد در برخی ساعات به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲.۵ متر افزایش یابد و توصیه می شود طی این مدت از ترددهای دریایی غیرضروری بویژه تردد شناورهای سبک و تفریحی اجتناب شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان